دانشگاه دامغان اولین دانشگاه در زمینه طراحی نیروگاه خورشیدی کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه دامغان گفت: فاز اول پروژه نیروگاه ۴ مگاواتی خورشیدی آرش (مستقر در شهرک صنعتی مهدیشهر) به شبکه ۲۰ کیلو ولت متصل و وارد مدار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه دامغان، مهدی فرزین‌فر گفت: دانشگاه دامغان مفتخر است علاوه بر رسالت تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص، به عنوان اولین دانشگاه کشور در زمینه طراحی نیروگاه خورشیدی مگاواتی، گامی بلند، در راستای پیشرفت علمی کشور و همکاری دانشگاه و صنعت بردارد.
مدیر گروه برق دانشکده فنی و مهندسی گفت: با توجه به افزایش انتشار کربن به عنوان یکی از معضلات جهانی در سال‌های اخیر و همچنین مشکلات تأمین سوخت در نیروگاه‌های فسیلی، راه‌حلی جز افزایش تنوع در سبد انرژی اولیه‌ مورد نیاز در تولید برق نیست. به عبارتی بر اساس روند‌های جهانی می‌توان دریافت مناسب‌ترین گزینه برای تنوع‌بخشی به سبد انرژی کشور، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.
وی همچنین به میزان تابش خورشید از لحاظ موقعیت جغرافیایی و نقطه‌ای در ایران، اشاره کرد و گفت: انرژی خورشیدی در میان سایر منابع انرژی‌های تجدیدپذیر دارای ظرفیت خوبی برای توسعه در کشور است و استان سمنان نیز با توجه به میزان تابش خورشیدی بالا، یکی از مستعدترین استان‌های کشور برای احداث نیروگاه خورشیدی است.
گفتنی است در طراحی موفق این نیروگاه، از پنل‌های دو طرفه استفاده شده و مبلغ طراحی این پروژه ۳۳۰ میلیون تومان بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا