رتبه دوم سمنان در شاخص فروش محصولات دانش‌بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: سمنان دومین استان کشور از لحاظ تراکنش مالی و فروش محصولات در حوزه دانش‌بنیان است.

محمدرضا صادقی  در گفت و گو با  ایرنا افزود: ۴۰ واحد صنعتی استان سمنان دارای واحد تحقیق و توسعه است که ایجاد این تعداد واحد طی یک و نیم سال گذشته جهشی در علم پایه کردن اقتصاد در استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن با توجه به اقلیم استان سمنان که رو به خشکی رفته با اهتمام پیگیری می‌شود، اضافه کرد: توسعه اقتصاد بر پایه دیجیتال، علم پایه و صنایع دانش‌بنیان و توسعه صنعت با تاکید بر راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی در اولویت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه صنعت خودرو و وسایل نقلیه از عوامل اصلی آلودگی هواست، ادامه داد: مدیریت مسایل شهری، ترافیک و وسایل نقلیه نقشی مهم در بهبود کیفیت هوا دارد.

وی تصریح کرد: فاصله واحدهای صنعتی با سکونتگاه های شهری در نقاط مختلف استان سمنان دست‌کم ۲ کیلومتر است و در مرکز استان هر واحد صنعتی بین ۹ تا ۱۱ کیلومتر با جمعیت شهری فاصله دارد و صنعت عامل اصلی آلودگی هوا در این استان نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه گردشگری از مولفه‌های موثر در رونق اقتصادی است، گفت: انتخاب سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در «اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم» فرصتی ارزشمند برای تحول اقتصادی و رونق گردشگری محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا