معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی پاسخ داد:
همه دانشجویان از بودجه آموزش عالی یکسان برخوردار شوند؟

معاون آموزش و کارآفرینی و عضو هیات علمی جهاددانشگاهی در برنامه «بالاتر» شبکه خبر که با موضوع بررسی بهره مندی همه دانشجویان از بودجه آموزش عالی به صورت یکسان برگزار شد گفت: دانشگاه های دولتی باید بعد از تعیین ماموریت رشته هایی را که در دامنه ماموریتی نمی گنجد را واگذار کنند. همچنین در نظام شهریه پردازی آنها بازنگری شده و باید ارزیابی عملکرد آموزش عالی توسط یک دستگاه فرابخشی انجام شود.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، برنامه «بالاتر» که شب گذشته( 2 بهمن ماه 1402) به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد با حضور دکتر محمد محسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی و عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و دکتر حسن محسنی عضو هیات علمی دانشگاه تهران به بررسی اینکه آیا همه دانشجویان باید از بودجه آموزش عالی به صورت یکسان برخوردار شوند؟ پرداخت.

دکتر غفوریان که به عنوان موافق در این مناظره حضور یافت، بر این اعتقاد است که آموزش رایگان دولتی در حد وظایف حاکمیتی باید باقی بماند، ولی شامل همه رشته ها نشود و موضوع اشتغال دانش آموختگان مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش کارآفرینی جهاددانشگاهی در جمع بندی سخنان خود گفت: دانشگاه های دولتی باید بعد از تعیین ماموریت رشته هایی را که در دامنه ماموریتی نمی گنجد را واگذار کنند. همچنین در نظام شهریه پردازی آنها بازنگری شده و باید ارزیابی عملکرد آموزش عالی توسط یک دستگاه فرابخشی انجام شود.

گفتنی است برنامه «بالاتر» در راستای شعار عدالت‌گستری رسانه ملی و همچنین برقراری عدالت رسانه ای و در قالب مناظره‌های دونفره و بیشتر و در موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ به صورت زنده و مستقیم به روی آنتن شبکه خبر می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا