حل مشکلات ایران با مدیرانی نظیر کاظمی آشتیانی

رئیس جهاددانشگاهی گلستان روش مدیریتی زنده یاد آشتیانی را متناسب با زیست بوم کشور دانست و گفت: تنها با تربیت مدیرانی نظیر کاظمی آشتیانی مشکلات کشور حل خواهد شد.

به گزارش سیناپرس از  روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، ابراهیم شهبازی رییس این واحد سازمانی با گرامیداشت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی اظهار کرد: آثار ماندگار ارزشمند و زیادی از سبک مدیریتی دکتر کاظمی آشتیانی از نحوه برخورد با همکاران و زیردستان خود گرفته تا پشتکار و سختکوشی و اعتقاد راسخ به کار و هدف خود برای ما به یادگار مانده که باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

وی سبک زندگی و مدیریتی افرادی چون زنده یاد کاظمی آشتیانی را راهکار مبارزه با مشکلات اساسی کشور دانست و افزود: زنده یاد آشتیانی، به نوعی حاج قاسم سلیمانی حوزه علوم ژنتیک بوده و باید ادبیات، منش و مدیریت زنده یاد آشتیانی تکثیر شود.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان کاظمی آشتیانی را در زمره مدیرانی برشمرد که در عین تخصص، تواضع، تعقل، تدین و ایثارگری داشت و اضافه کرد: کاظمی‌آشتیانی مصداق واقعی یک نیروی جهادی بود که با پشتکار وصف نشدنی در جهت رضایت خدا و خدمت به مردم تلاش می‌کرد.

جهاد یعنی انجام کارهای به ظاهر نشدنی

شهبازی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هر کاری جهاد نیست، بلکه جهاد به معنای انجام کارهای سخت و به ظاهر نشدنی و ایستادگی در مقابل خواست دشمنان است که نمونه آن در زندگی مرحوم آشتیانی به خوبی مشاهده می‌شد.

وی ادامه داد: علوم ژنتیک و نازایی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده بود اما اقدامات موثری که تبدیل خدمات و محصول دانش‌بنیانی که منجر به رفع مشکلات مردم شود، انجام نشده بود و زند یاد کاظمی آشتیانی درست بر همین نقطه دست گذاشت.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه کاظمی آشتیانی در بستر جهاددانشگاهی که یک نهاد غیر دولتی است، رشد کرده بود، گفت: رویان و مجموعه ای که این مرد بزرگ عرصه علم ژنتیک بنیانگذاری کرده است، افتخار بزرگ برای کشور ایران است.

آشتیانی‌های کشور را کشف کنید

شهبازی با بیان اینکه هر زمان تواضع، تخصص، تعهد، تدین و تعصب ملی در کنار هم قرار بگیرند، شخصیت های بزرگی نظیر کاظمی آشتیانی خلق خواهد شد، افزود: امروز ما در حوزه های مختلف نیازمند آشتیانی ها هستیم، بی‌شک آشتیانی‌های زیادی در کشور وجود دارند که باید آنها را کشف کرده و به عنوان مدل مدیریتی در کشور معرفی کرده و از ظرفیت آنها بهره مند شویم.

وی سبک زندگی و مدیریتی آشتیانی را متناسب با زیست بوم کشور دانست و اضافه کرد: همه افرادی که با زنده یاد کاظمی آشتیانی همکار بودند در تمامس سطوح رفتار مدیریتی او را دوست داشتند و با عشق و علاقه با او کار می‌کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه زنده یاد آشتیانی همانند شهدا و سرداران بزرگ دفاع مقدس که قبل از انجام عملیات نماز می‌خواندند و با توکل و توسل به خداوند به دل خطر می زدند هر زمان در کار و تحقیقات با گره و مشکلی مواجه می شد، وضو می گرفت و با خواندن دو رکعت نماز به خداوند متوسل می‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا