الگوبرداری از کاظمی آشتیانی برای نسل جوان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بر ضرورت معرفی زنده یاد کاظمی آشتیانی به عنوان شخصیت برجسته علمی کشور تأکید و تصریح کرد: باید این شخصیت علمی برجسته به عنوان یک الگوی تمام عیار به جوانان و نوجوانان کشورمان معرفی شود.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند فقید، زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی، بنیان گذار و مؤسس پژوهشگاه رویان و سلول های بنیادی در ایران، از وی به عنوان یکی از شاخص ترین نمادهای جهاددانشگاهی نام برد و اظهار کرد: نام این جهادگر والامقام در تارک جهاددانشگاهی کشور می درخشد.

وی همچنین از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مورد اعتماد مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: اعتماد رهبری معظم انقلاب به جهادگران علمی کشور به ویژه زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی نتیجه داد و پژوهشگاه رویان به جهت این اعتماد، منشأ خدمات ارزشمند و شایانی شده است و امروز جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی در سلول های بنیادی، علم ژنتیک، علوم سلولی و جنینی و… که حاصل جهاد علمی و تلاش خستگی ناپذیر دانشمند فقید زنده یاد کاظمی آشتیانی و همکاران وی بود، قابل ستایش است.

صادقی با اذعان به اینکه جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می کند، گفت: جهاددانشگاهی در درمان و سلامت علم پایه ی دانشگاهی و دانش بنیان در مرزهای دانش روز حرکت می کند.

وی به تمجید از فعالیت های ماندگار زنده‌یاد کاظمی آشتیانی مؤسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: کاظمی آشتیانی به تعبیر مقام معظم رهبری از رویش های مبارک انقلاب اسلامی بوده است و از همین رو باید از این دانشمند برجسته الگوبرداری و بیش از پیش به نسل جوان شناسانده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا