کاظمی آشتیانی نمونه کامل اعتماد نظام و رهبری به جوانان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، توجه ویژه رهبری معظم انقلاب به جهاددانشگاهی را گویای ظرفیت ها و پتانسیل بالای این نهاد و نیروهای جوان و انقلابی چون کاظمی آشتیانی دانست و گفت: زنده یاد «کاظمی آشتیانی» نمونه کاملی از اعتماد نظام و رهبری به جوانان است.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند فقید، زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان و سلول های بنیادی در ایران با اشاره به نگرش ویژه اسلام به اهمیت علم و دانش بیان کرد: در آموزه های دین مبین اسلام تأکیدات ویژه ای بر اهمیت و جایگاه علم و عالمان و دانشمندان شده است. کاظمی آشتیانی پیش از شروع به جهاد علمی، به درون مایه حدیث «العلم سلطان» و آیات و احادیث مرتبط با علم، و توسعه و نشر آن توجه داشته است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) در این حدیث می فرمایند «دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد، با آن یورش برد و هر که آن را از دست بدهد، بر او یورش برند»، زنده یاد کاظمی آشتیانی با این نگرش عمیق و جهاد علمی، توانست کشور ایران را در جمع کشورهای صاحب سلطه و قدرت علم قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه «کاظمی آشتیانی» نمونه کاملی از اعتماد نظام و رهبری به جوانان است اضافه کرد: این نشان می دهد که هر جا به جوانان و نخبگان علمی اعتماد کردیم نتیجه روشن و خوبی به دست آمده است، مقام معظم رهبری بارها و بارها زنده یاد کاظمی آشتیانی را مورد تفقد قرار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به دستاوردهای بزرگ علمی توسط زنده یاد کاظمی آشتیانی در جهاددانشگاهی معتقد است که این نهاد انقلابی با فعالیت های علمی و جهادی چنین افراد بزرگی، نخبگان جامعه و مسئولان نظام را امیدوارتر کرده است و زنده یاد کاظمی آشتیانی در عمل شعار «ما می توانیم» را اثبات کرد.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری که می فرمایند «اعتماد به جوانان و افراد با تجربه به همراه توکل به خدای متعال و اخلاص نیت برای خدا، اساس کار است» ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی بارها و بارها در سخنان خود بر لزوم استفاده از جوانان تأکید کرده‌اند و به مساله جوانان و حضور آنها در عرصه‌های مختلف پرداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی نمونه کامل و مصداق روشنی از این مطلب است، وی با تلاش جهادی و خستگی ناپذیر از جمله افراد بزرگی بود که می تواند به عنوان الگو مطرح شود.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب بارها بر توانایی جوانان انقلابی تأکید کردند اضافه کرد: توجه ویژه رهبری معظم انقلاب به جهاددانشگاهی گویای ظرفیت ها و پتانسیل بالای این نهاد و نیروهای جوان و انقلابی چون کاظمی آشتیانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا