خانه فناور محیط زیست استان قم افتتاح شد

خانه فناور محیط زیست استان قم با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست استان در پارک علم و فناوری قم افتتاح شد.

نوراله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در حاشیه آیین افتتاح این خانه فناور اظهار داشت: نبود ارتباط مؤثر با پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از حلقه‌های مفقوده محیط زیست بوده است که در همین راستا ایجاد بستر بهره‌گیری از دانش متخصصان و محصولات بومی دارای فناوری در دستور کار دولت مردمی قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس، پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته به طرح ایجاد خانه فناور محیط زیست رسیدیم که بنا داریم ان‌شاءالله در کلیه استان‌های کشور این مجموعه‌ها را راه‌اندازی کنیم تا محل پیوند مستمر با فناوران و شرکت‌های دانش‌‌بنیان باشد.

مرادی خاطر نشان کرد: امیدواریم فعال شدن این خانه‌ فناور، زمینه‌ استفاده از خلاقیت جوانان و ظرفیت بالای شرکت‌‌های فناور و دانش‌بنیان خوب استان قم در مدیریت و بهبود اوضاع بغرنج محیط زیست را فراهم آورد.

آماده برگزاری رویدادهای حوزه محیط زیست هستیم

در ابتدای این نشست، خیراله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان قم با ارائه گزارش مختصری از آخرین وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اظهار داشت: در حال حاضر 187 هسته و شرکت فناور در مرکز نوآوری، مراکز رشد و مدیریت موسسات و بازاریابی پارک علم و فناوری استان عضویت دارند که در سال گذشته بیشتر از هزار میلیارد تومان فروش داخلی و بیش از 6 میلیون دلار صادرات فناورانه و دانش‌بنیان داشته‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، استان قم با 160 شرکت دارای مجوز دانش‌بنیان در رتبه هفتم قرار گرفته است و با احتساب شرکت‌های غیرپارکی، هم اکنون بیش از 300 شرکت فناور و دانش‌بنیان در استان قم فعالیت دارند که ظرفیت بالای زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان را نشان می‌دهد.

رهسپار فرد تصریح کرد: بنابراین، زیست‌بوم قم از آمادگی ورود جدی به حل مسائل در حوزه‌های مختلف را دارد و به نظر اینجانب، پی‌ریزی و برگزاری رویداد فناورانه ماموریت‌محوری مثل “تانا” در موضوعات محیط زیست می‌تواند یکی از اقدامات مثبت و مشترک در خانه فناور محیط زیست استان باشد که در آن ضمن شناسایی و احصاء مسائل مربوطه سعی می‌شود تا با هم‌رسانی زمینه انعقاد قرارداد بین متقاضی و صاحب فناوری فراهم آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا