رییس انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران
توسعه نواوری و فناوری نیاز به پول و اعتبار ندارد

دکتر علی معتمدزادگان، رییس انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران، در آیین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران اظهار داشت: برگزاری این همایش در روزهای اول کار سختی بود؛ ولی بارقه‌های نوآوری در سطح کشور و استعدادهای بیشمار در این حوزه باعث شده در حال حاضرسومین همایش با قدرت و سطح علمی بالا را برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد؛ دکتر معتمدزادگان اظهار کرد: جامعه ایران در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به بحث نوآوری علاقه مند است و این موضوع در تمام بخش ها وجود دارد و ادبیات نوآوری در تمام بخش ها را شاهد هستیم و تمام جامعه علاقه مند به توسعه نوآوری در سطح کشور هستند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد، موضوع سومین همایش به بررسی نقش دانشگاه، بخش خصوصی، جامعه انتخاب شود تا به زوایای مختلف آن بپردازیم.

دکتر معتمدزادگان با تاکید بر اینکه توسعه نوآوری بیش از آنکه پول و اعتبار لازم داشته باشد نیاز به افراد دارد، تصریح کرد: در انجمن های علمی اعتقاد داریم که می توانیم خارج از بخش دولت، بحث نوآوری را به خوبی پیش ببریم و در شاخص های نوآوری که ایران در آن ضعیف است، ارتقا یابیم.
وی با اشاره به اینکه انجمن های علمی پارک علم و فناوری کشور در یک سال آینده برنامه های مختلفی در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد: انتشار کتاب، برگزاری تورهای فناوری با موضوع تجربه نگاری و ارزیابی و پایش پارک های علم و فناوری  از جمله این برنامه هاست و همچنین در حال تدوین آئین نامه ای برای برگزاری یک جایزه ملی بر شرکت های نوآوری هستیم که امیدواریم سال آینده بتوانیم این جایزه را نیز تقدیم شرکت های برتر کنیم.
دکتر امتیازی در پایان پیام رئیس انجمن‌های علمی جهانی را قرائت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا