عقب ماندگی شیراز در حوزه زیرساخت های کتابخانه ای را جبران می کنیم

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طرح توسعه کتابخانه های عمومی شهر شیراز برای جبران کمبودهای شیراز در زمینه زیرساخت های فرهنگی است، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری و همراهی، عقب‌ماندگی در حوزه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای را جبران کنیم.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدعلی چوبینی، امروز اول آذرماه در آیین رونمایی از طرح توسعه کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز با اشاره به طرح توسعه کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز برای جبران کمبودهای شیراز در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی است، گفت: با همراهی و همکاری تلاش می‌کنیم که خدمتی به مردم شیراز ارائه کنیم.

چوبینی افزود: با اهتمامی که شهردار در حوزه کتابخانه‌ها دارند، اقدامات خوبی در راستای توسعه کتابخانه های شهر شیراز انجام شده است. پرداخت نیم درصد وظیفه شهرداری است و شهرداری شیراز خود را به پرداخت نیم درصد مکلف می کند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته در بحث تخصیص زمین برای کتابخانه مرکزی و هم توسعه کتابخوانی در سطح شهر شیراز رخ داده است و امروز از طرح از توسعه زیرساختی کتابخانه‌های عمومی شیراز رونمایی می شود. دستگاه‌های فرهنگی شیراز اهداف و قله‌های متفاوتی دارند؛ این اقدامات باید یکپارچه شود تا منفعت آن به مردم برسد.

چوبینی تاکید کرد: با تجهیز و بهره برداری این سه فرهنگسرا به عنوان سه کتابخانه مدرن، عقب ماندگی شیراز را در حوزه کتابخانه های عمومی جبران می کنیم.‌

وی در ادامه با اشاره به تأثیر کتابخانه های عمومی و نقش کتابخوانی در ترویج مطالعه، گفت: نقش کتابداران باید در آموزش و پرورش و دیگر مکان‌ها پررنگ شود. این فعالیت کتابداران است که باعث رونق کتابخانه ها و توسعه فرهنگی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا