مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان:
۹۰ درصد محصولات گلخانه‌ای شمال استان اردبیل صادر می‌شود

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد محصولات تولیدی گلخانه‌های شمال این استان صادر می‌شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، فضائل بصیری، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: زیرساخت‌های ۱۱۰۰ هکتار از گلخانه‌های شمال استان اردبیل در منطقه مغان آماده شده است که از این میزان ۱۶۵ هکتار به بهره‌برداران واگذار شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ هکتار دیگر هم در حال ساخت و تکمیل سازه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصد است و مابقی هم در مراحل شروع عملیات اجرایی است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال گاز استان اردبیل (چلوند- اردبیل) اضافه کرد: این واحد‌ها تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید که گاز مورد نیاز این واحد‌ها از خط دوم انتقال تامین خواهد شد.

بصیری با اشاره به نقش اساسی گلخانه‌های استان در ارتقای امنیت غذایی و کسب درآمد ارزی برای کشور، میزان تولید محصول در هر هکتار گلخانه را ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن ذکر کرد و گفت: میزان تولید محصول در این میزان گلخانه دست‌کم ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن است که ۸۵ تا ۹۰ درصد محصول به کشور‌های روسیه و کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر می‌شود.

وی همچنین در خصوص نحوه واگذاری گلخانه‌ها و استقبال از این واحد‌ها اظهار کرد: کارگروه اهلیت‌سنجی واگذاری گلخانه‌های استان متشکل از ۶ عضو که ریاست آن با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است، اهلیت مالی و فنی متقاضیان را بررسی کرده و بعد از تایید مدارک و اهلیت متقاضیان گلخانه به افراد واگذار می‌شود.

بصیری با اشاره به استقبال بالا از فعالیت در گلخانه‌های استان اظهار کرد: یکی از مشکلات پیش رو در توسعه گلخانه‌ها تامین سرمایه مورد نیاز و تسهیلات است که باعث کندی فرایند واگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا