رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:
ارتباط با کشورهای حوزه قفقاز از اهداف پارک علم و فناوری اردبیل است

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل یکی از اهداف اصلی پارک را ایجاد ارتباط بین المللی با برخی از کشورهای همسایه و کشورهای حوزه قفقاز دانست و افزود: پارک اردبیل ۸۰ درصد وظیفه فعالیت در حوزه های کشاورزی و گردشگری استان را دارد و ۲۰ درصد نیز در سایر حوزه ها فعال می باشد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، یوسف عباسپور، ئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پارک اردبیل حضور فعالی داشت و ۱۵ شرکت دانش بنیان برجسته استان به سفیران کشورهای میهمان معرفی شد افزود: ایجاد مراوده های بین المللی و همکاری در قالب فرصت های فن آورانه و تجاری سازی و فروش بین‌المللی محصولات از اهداف پارک علم و فناوری استان در رویداد ۲۰۲۳ بود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری اقدام به صدور ضمانتنامه با نرخ بهره کمتر و کارمزد کمتر و پول بلوکه شده کمتر برای شرکت های دانش بنیان استان می کند: افزود: شرکت های دانش بنیان از این طریق ضمانتهای اجرای طرح های تحقیقاتی برای دستگاههای دولتی استان را تأمین می کنند.

عباسپور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ ده میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کردیم و این مبلغ در سال ۱۴۰۲ تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و همچنین خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ را به تازگی از معاونت علمی وزارت علوم اخذ کردیم.

رئیس پارک علم و فن آوری استان تصریح کرد: مراکز نوآوری ابتدا بصورت مرکز رشد فعالیت خود را آغاز می کنند و فن آوران با ایده های پرورش یافته وارد مراکز رشد می شوند.

عباسپور با تأکید بر اینکه کارخانه های نوآوری را با همکاری فن آوران و نوآوران تشکیل خواهیم داد و افراد خلاق برای تجاری سازی ایده های خود با گذر از مراحل رشد تا مرحله تولید تجاری سازی پیش می روند، اضافه کرد: درصد ریسک تجاری با مراکز رشد کاهش می یابد و از شکست آنها جلوگیری می شود.

این مقام مسئول علمی استان به فعالیت مراکز نوآوری انیمیشن و گیاهان دارویی و عسل در پارک اشاره کرد و گفت: مراکز نوآوری پارک را راه اندازی کرده ایم و سه مرکز نوآوری داریم که خروجی آنها ورودی کارخانه های نوآوری ما خواهد شد.

عباسپور ضمن بیان اینکه ۸۰ درصد وظیفه پارک علم و فناوری استان اردبیل متناسب با ظرفیت های استان در حوزه های کشاورزی و گردشگری است و ۲۰ درصد در سایر حوزه ها می باشد، بیان کرد: در معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری مطرح شد که پارکهای علم و فن آوری زیر نظر وزرات علوم و تحقیقات باشند و همچنین بر اساس آمایش سرزمینی وظایف خاصی برای پارکهای استانها محول شد.

وی از مذاکرات برای فعالیت پارک در حوزه علوم انسانی خبر داد و افزود: در مراکز رشد پیام نور استان بدنبال توسعه این حوزه می باشیم.

رئیس پارک علم و فن آوری همچنین با اشاره به ایجاد خانه های خلاق با دانشگاه علمی و کاربردی استان، بیان کرد: در طرح دستیار فن آوری، فارغ التحصیلان دانشگاهها با مراجعه به پارک به شرکتهای دانش بنیان برای آموزش و انجام کار معرفی می شوند.

عباسپور خاطرنشان کرد: اکثر مراجعه کنندگان به پارک علم و فن آوری از دانشگاه علمی و کاربردی است که دست به آچار می باشند.

وی اظهار کرد: در برنامه های پارک ایجاد مرکز رشد مشترک با دانشگاه فنی و حرفه ای رازی و ایجاد دهکده فن آوری و پردیس مهارت فنی و حرفه ای استان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لحاظ شده است.

رئیس پارک علم و فناوری با تأکید بر اینکه ایده ها باید متناسب با توانمندی ایده پردازان و فن آوران باشد، اعلام کرد: خروجی دانشگاه ها را پرورش می دهیم و ارتباط خوب و مؤثری با دانشگاه محقق و دانشگاه علوم پزشکی استان داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا