کد خبر : 4703 جمعه 14 فروردین 1394 - 00:43:55
قطره-چشمی-تقویت-کننده-بینایی-در-شب-اختراع-شد

قطره چشمی تقویت کننده بینایی در شب اختراع شد

سیناپرس: محققان قطره چشمی اختراع کردند که دید افراد را در شب تقویت می کند و باعث می شود تا فاصله 50 متری را به راحتی تشخیص دهند.

این قطره چشمی با استفاده از ترکیب انسولین و کلورین ای 6 (Chlorin e6 که به اختصار Ce6 نامیده می شود) به دست آمده است. کلورین سالهاست که برای درمان های لیزری سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. Ce6 خواص تشدید کننده نور دارد که با استفاده از آن جراحان می توانند با تاباندن پرتوهای کم نور، انرژی لازم برای از بین بردن سلول های سرطانی را به دست آوردند.  مطالعات اخیر نشان داده است که Ce6 همچنین می تواند به عنوان درمانی برای کوری در شب استفاده شود و دید افراد با مشکلات بینایی خاص تقویت کند.

علاوه بر Ce6 و سالین، انسولین نیز در این قطره چشمی جدید استفاده شد تا جذب Ce6 در چشم افزایش پیدا کند. دی متیل سولفوکساید که با نام DMSO شناخته می شود نیز در این قطره استفاده شده است تا نفودپذیری غشای سلولی چشم را بالا ببرد.

در طی آزمایشات این گروه، قطره چشمی 100% موثر واقع شد و دید افراد را تا فاصله 50 متری در تاریکی تقویت کرد. این گروه تصمیم دارند آزمایشات بیشتری را برای اندازه گیری دقیق تر این قطره طراحی کنند.