ثبت تصاویر کهکشان غیر عادی توسط تلسکوپ فضایی هابل

آژانس فضایی ناسا اعلام کرد: تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدیدی از کهکشان های برهم کنش فوق العاده درخشان به نام AM 1214-255 گرفته است. این تصاویر کاملا منحصر به فردبوده و می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار دانشمندان قرار دهد.

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که طی یک سال گذشته بیشتر توجه اذهان عمومی به هنرمایی تلسکوپ فضایی جیمز وب و تصاویر شگفت انگیز این تلسکوپ معطوف بود، تلسکوپ فضایی هابل که سال ها است مورد استفاده قرار دارد موفق به ثبت تصاویری غیر عادی و خیره کننده از کهکشان های دور دست شد.

این کهکشان ‌ها حاوی هسته‌ های فعال کهکشانی  AGN  هستند که یک ناحیه مرکزی فوق ‌العاده درخشان از یک کهکشان بزرگتر به شمار می روند. به گفته ناسا، درخشندگی شدید آنها  ناشی از چرخش ماده به درون سیاهچاله ای عظیم در قلب این کهکشان است.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی ناسا در این رابطه گفت: هابل نزدیکترین کهکشان به مرکز را به عنوان بخشی از یک بررسی AGN با هدف گردآوری مجموعه داده ای در مورد AGN های مجاور مشاهده کرد تا به عنوان منبعی برای اختر شناسانی که در مورد فیزیک AGN، سیاهچاله ها، ساختار کهکشان میزبان و غیره تحقیق می کنند استفاده شود.

منبع: english.news.cn