یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی کردستان با معرفی تیم برتر به کار خود پایان داد

 اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی استان کردستان با معرفی تیم برتر ۳۰ فروردین در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد سنندج برگزار شد.

به گزارش سیناپرس، اکبر اسدی رییس جهاددانشگاهی کردستان ۳۰ فروردین در اختتامیه یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی استان کردستان با ابراز خرسندی از مباحث مطرح شده در این دوره از مناظره گفت: حضور دانشجویان در این مناظره نشان از احساس مسئولیت آنان دارد که این امر قابل تقدیر است.

وی افزود: هدف از برگزاری مناظره قبولاندن آرا و نظرات خود به طرف مقابل نیست بلکه مناظره تمرینی برای داشتن سعه صدر در رو به رو شدن با آرا و نظرات مخالف بوده است و تمام ابعاد مختلف یک مساله را باید با دید باز ببینیم.

رییس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: وقتی شما در جایگاه یک فرد مسئول، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز قرار می‌گیرید در مواجهه با موضوعات مختلف ابعاد گوناگون تصمیمات را در نظر بگیرید که مرحله اول این امر درک درست موضوع بوده که نیازمند مطالعه و تحقیق است.

وی، شناخت و درک درست موضوع، داشتن فن بیان، روان صحبت کردن، مطالعه و تحقیق، پرهیز از تعصبات بی‌جا، جمع‌بندی صحیح موضوعات را لازمه برگزاری یک مناظره خوب و مطلوب دانست و گفت: اگر ما بتوانیم در مواجهه با موضوعات کار کارشناسی انجام دهیم، بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد چراکه ریشه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه انجام آزمون و خطا بوده است.

اسدی افزود: انجام کار کارشناسی و در نظر گرفتن تمام ابعاد موضوعات، سرمایه اجتماعی جامعه را ارتقا می‌دهد و ضریب خطا در تصمیم‌گیری‌ها را پایین می‌آورد و هزینه‌ها کمتر می‌شود؛ اگر این امر در جامعه رواج پیدا کند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت جامعه خواهد شد.

وی، دانشگاه و دانشجو را موتور محرکه جامعه دانست و اظهار کرد: دانشگاه باید در تمام ابعاد مختلف به جامعه الگودهی دهد و دانشگاهیان به‌عنوان فرهیختگان جامعه وظیفه ارائه بهترین‌ها را در هر موضوعی به جامعه دارند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان یادآور شد: سطح رفتار، گفتار و اخلاق فرد فرهیخته باید نسبت به آحاد جامعه، گزین و برتر باشد و دانشجویان در دانشگاه‌ها با تکرار و تمرین، خود را برای پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی آماده کنند.

مرحله فینال یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی استان کردستان بین دو تیم سایه سخن از دانشگاه علوم پزشکی در جایگاه موافق و مرصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در جایگاه با گزاره «فساد اقتصادی و اداری در ایران ریشه ساختاری دارد» برگزار شد که در نتیجه تیم سایه سخن به عنوان تیم برگزیده منتخب شدند.

داوران مرحله فینال یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی استان کردستان را اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی، زاهد ابراهیمی و ئاسو رحیمی از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان بر عهده داشتند.

یادآور می‌شود، در پایان این دوره از رقابت‌های دانشجویی از دو تیم برگزیده «سایه سخن» و «مرصاد» با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا