تهیه نقشه "GIS" رقبات کردستان با همکاری جهاددانشگاهی استان

 حمیدرضا مجردی رییس جهاددانشگاهی واحد کردستان، در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، در خصوص اجرایی کردن نقشه " GIS" رقبات استان و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، با اشاره به اهمیت شرعی و قانونی شناسایی رقبات و موقوفات استان، گفت: طرح تهیه نقشه (جی آی اس) رقبات استان به همت مرکز خدمات تخصصی جی آی اس جهاددانشگاهی اجرایی می‌شود.وی ادامه داد: این پروژه شامل برداشت‌های میدانی، اطلاعات توصیفی و مکانی و ایجاد بانک اطلاعاتی سامانه اطلاعاتی جغرافیایی است که با هدف جمع‌آوری داده‌های مکانی در کردستان به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

رییس جهاددانشگاهی واحد کردستان خاطرنشان کرد: مراحل پژوهش کار در حال انجام است و به زودی عملیات نقشه برداری هوایی رقبات آغاز می‌شود.

در ادامه، حجت الاسلام نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم حفظ و ارتقای بهره وری موقوفات را ناشی از شناسایی دقیق و آگاهی از اطلاعات جغرافیایی رقبات دانست و گفت: انجام نقشه برداری هوایی از رقبات استان از اولویت‌های اوقاف استان است.

وی، جهاددانشگاهی را یک نهاد پویا و ارزشمند دانست و تاکید کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی کارهایی را انجام داده که اثراتش در جامعه پدیدار است.وی با تاکید بر شناسایی زمینه‌های همکاری بین دو دستگاه، افزود: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند موفقیتی به دست آورد و لازمه پیشرفت تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی است.

اعظم شریفیان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر همکاری و تعامل فرهنگی اوقاف و جهاددانشگاهی، گفت: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا تحت مدیریت جهاددانشگاهی همواره همکاری مناسبی با اوقاف استان داشته‌اند.

وی با اعلام آمادگی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، بیان کرد: برنامه ریزی لازم جهت همکاری دو دستگاه در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا