شیوع عفونت قارچی با نشانه های عجیب در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده هشدار داده است که یک قارچ مقاوم به دارو به نام کاندیدا اوریس با سرعت هشدار دهنده ای در سراسر این کشور در حال گسترش است. این بیماری عفونی دارای نشانه های عجیبی بوده و منجر به نگرانی مقامات بهداشتی شده است.

به گزارش سیناپرس، بر اساس آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده ، موارد ابتلا به عفونت ‌های قارچی کشنده در آمریکا طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این آژانس در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۴۰۴۱ مورد ابتلا به C. auris را ثبت کرد که نشان می دهد تعداد مبتلایان نسبت به سال قبل سه برابر شده است. افزایش ناگهانی موارد نیز توجه محققان و دانشمندان را به خود جلب کرده است که نشان دهنده مقاومت بالای این قارچ در برابر اکینوکاندین ها است که یک داروی ضد قارچ بسیار تجویزی و موثر است.

آژانس ملی بهداشت عمومی آمریکا نیز  با معرفی قارچ C.auris  به عنوان یک تهدید فوری به دلیل قدرت مقاومت بالای آن در برابر داروها، گفته است که عفونت قارچی فوق می تواند باعث بیماری جدی و مرگ در افرادی شود که قبلاً بیمار بوده و از درمان هاب پزشکی تهاجمی استفاده کرده یا اقامت طولانی یا مکرر در مراکز درمانی داشته اند. طبق گزارش ها، شهرهای نیویورک و شیکاگو بیشترین تعداد موارد عفونت قارچی کاندیدا اوریس را دارند.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که این عفونت قارچی جدید چیست؟ چگونه گسترش می یابد و چه کسانی در خطر ابتلا به آن هستند؟

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ، میزان مرگ و میر مبتلایان به این عفونت از ۳۰٪ تا ۵۳٪ متغیر است. قارچ کاندیدا اوریس اغلب به چند دارو مقاوم بوده و برخی از سویه ها نیز به هر سه کلاس موجود داروهای ضد قارچ مقاوم هستند. کشنده ترین ویژگی این قارچ سرعت بالای انتشار آن در داخل بدن است. به گفته متخصصان، در برخی از بیماران، این قارچ می تواند وارد جریان خون شده و در سراسر بدن پخش شده و باعث عفونت های تهاجمی جدی شود.

بعد از عفونت چه اتفاقی می افتد؟

این قارچ خطرناک مقاوم به دارو که اولین بار در سال ۱۹۹۶ شناسایی شد، می تواند باعث عفونت در جریان خون، ایجاد زخم و عفونت شدید گوش شود. برخی از علائم دیگر عفونت کاندیدا اوریس می تواند شامل تب، لرز، تعریق و فشار خون پایین باشد. به گزارش سیناپرس، این قارچ عمدتاً از طریق سطوح آلوده در بیمارستان ها منتقل شده و می تواند چندین هفته روی سطوح زندگی کند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا