شیوع مرگبار مخملک در بریتانیا

به گزارش سیناپرس، پس از همه گیری کرونا در جهان،  شاهد این مساله هستیم که شیوع برخی از عفونت ها در سراسر جهان ادامه دارد. اخیراً نوعی عفونت استرپتوکوک A  که منجر به مخملک می شود در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس گزارش شده است.

مقامات بهداشتی انگلستان گزارش می دهند که شیوع مخملک در این کشور به حد نگران کننده ای رسیده و متاسفانه شش کودک طی روزهای گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. گفتنی است کثر این کودکان زیر ده سال سن دارند.

متخصصان در این زمینه هشدار می دهند که والدین باید به شدت مراقب بیماری مخملک و همه گیری ان باشند زیرا عفونت های استرپتوکوک A معمولاً خفیف هستند، اما افراد ممکن است پس از ابتلا، به شدت بیمار شوند. به همین دلیل است که مرکز کنترل بیماری انگلستان از والدین خواسته است که مراقب سلامت فرزندان خود باشند.

عفونت استرپتوکوکی چیست؟

استرپتوک A یک باکتری گلو و پوست است که معمولا باعث بروز بیماری مخملک و عفونت گلو می شود. جدای از این، باکتری فوق می تواند از طریق سرفه، عطسه و تماس نزدیک به دیگران نیز سرایت کند. بنابراین، در هنگام همه گیری این بیماری باید به شدت مراقب مسايل بهداشتی بود.

به گزارش سیناپرس، والدین و معلمان و مسئولان مدارس باید مراقب علائم این عفونت باشند و به محض ظاهر شدن علائم با پزشک تماس بگیرید. علائم عفونت و ابتلا به این باکتری شامل موارد زیر هستند:

  • درد
  • مشکل در بلع
  • تب
  • بثورات پوستی
  • لوزه ها و غدد متورم

اگر کودک به شدت بیمار با علائمی مانند استفراغ، مخملک، بثورات پوستی یا درد عضلانی به نظر می‌رسد، والدین باید فوراً به دنبال مشاوره پزشکی باشند. در این میان توجه به موارد بهداشتی بسیار ضروری است. در صورت مشاهده موارد ابتلا در محیط و مدرسه کودکتان، برای وی ماسک بزنید و به محض ظاهر شدن علائم ، فرزندتان را نزد پزشک ببرید.

به گزارش سیناپرس، با این حال، خوشبختانه  این باکتری تنها در شرایط نادر پخش می شود و به سرعت در بین افراد عادی گسترش نخواهد یافت.

مترجم: رضوان خندان

منبع: thehealthsite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا