رایزنی برای افزایش همکاری‌های علمی دانشگاه دولتی روسیه و دانشگاه گیلان

مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه گیلان با مسئولان دانشگاه دولتی لومانوسوف روسیه برای افزایش همکاری‌های علمی، اعزام استاد و دانشجو و فرصت مطالعاتی رایزنی کردند.

پانزدهمین کنگره اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیایی (Eurasian Universities Association) در دانشگاه دولتی مسکو – لومانوسوف با حضور مدیران ۱۲۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی از ۱۸ کشور برگزار شد. در این اجلاس، همکاری بین دانشگاه‌های عضو همچنین اتحادیه‌های مختلف دانشگاهی که اعضا در آن عضویت داشتند، مورد تاکید قرار گرفت.

اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیایی ابتدا در سال ۱۹۸۹ به ابتکار دانشگاه دولتی مسکو و به عنوان انجمن دانشگاه‌های اتحادیه جماهیر شوروی تأسیس و در سال ۱۹۹۲ به عنوان اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیایی تغییر نام داد.

سید محمد مرندی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران همچنین مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه گیلان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، در این رویداد علمی بین‌المللی حاضر شده و به سخنرانی و ارائه پیشنهادات پیرامون چگونگی تبادلات علمی و پژوهشی پرداختند.

نماینده دانشگاه گیلان در حاشیه این اجلاس با معاون بین‌الملل دانشگاه دولتی مسکو رایزنی کرد، دو طرف بر عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه دو دانشگاه در سال گذشته تاکید کردند.

معاون بین‌الملل دانشگاه دولتی مسکو در این دیدار از آمادگی دانشگاه برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه میان دو دانشگاه خبر داد. پیشنهاد انجام پژوهش‌های مشترک، اعزام اساتید و دانشجویان دوره دکتری در قالب فرصت مطالعاتی و برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی از جمله مهمترین تفاهمات دو موسسه به شمار می‌رود.

هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران، از بخش‌های مختلف موسسه کشورهای آسیا و آفریقا دانشگاه دولتی مسکو بازدید کرده و درباره ادامه همکاری‌های مشترک به گفت و گو نشستند.

تعدادی از دانشجویان گروه آموزش زبان روسی دانشگاه گیلان پاییز ۱۴۰۱ پیرو تفاهم‌نامه این دانشگاه با دانشگاه دولتی مسکو، در کشور روسیه دوره کارآموزی گذراندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا