سفر بدون روادید به روسیه برای ۱۱ کشور جهان؛
ایرانیان برای سفر به روسیه همچنان باید ویزا بگیرند

یوگنی ایوانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: این کشور در حال آماده سازی توافقنامه های بین دولتی برای سفر بدون روادید با ۱۱ کشور از جمله عربستان سعودی، کویت، باهاما، مالزی و مکزیک است. متاسفانه نام ایران در این فهرست دیده نمی شود.

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که کشور های ایران و روسیه دارای تعاملات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی متعددی هستند، روسیه همچنان قصد ندارد ویزای خود برای ایرانیان را لغو کند. در این شرایط یوگنی ایوانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد:به زودی اتباع11 کشور از دریافت ویزای روسیه معاف می شوند.

وی با بیان این موضوع که ما در حال آماده سازی پیش نویس توافقنامه های بین دولتی برای سفر بدون روادید دو طرفه روسیه با تعدادی از کشورها مانند بحرین، عمان، عربستان سعودی، باهاما، باربادوس، هائیتی، زامبیا، کویت، مالزی، مکزیک، ترینیداد و توباگو هستیم، توافقات در مراحل مختلف توسعه هستند.

این دیپلمات ارشد روسیه افزود:درک این نکته مهم است که روند مذاکرات برای دستیابی به چنین معاهدات بین‌المللی یک خیابان دوطرفه است و سرعت امضای آنها به هر دو طرف مذاکره  بستگی دارد.

به گزارش سیناپرس، ایوانف همچنین خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه روسیه پس از حصول توافق  قطعاً در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در جلسه دوما اعلام کرده بود که روسیه قصد دارد با ۱۱ کشور قرارداد سفر بدون روادید برقرار کند. این کشورها عبارتد از: بحرین، عمان، عربستان سعودی، باهاما، باربادوس، هائیتی، زامبیا، کویت، مالزی، مکزیک، ترینیداد و توباگو.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: tass

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا