کد خبر : 4482 یکشنبه 09 فروردین 1394 - 08:47:25
ارتباط-شرایط-روحی-و-مصرف-سبزیجات-

ارتباط شرایط روحی و مصرف سبزیجات

سیناپرس: مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز به سلامت روانی فرد کمک کرده و وی را شادابتر و شادتر نگه می دارد. این پژوهش ها توسط دانشمندان استرالیایی روی 12 هزار نفر انجام شد.

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان استرالیایی، خوردن مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات می تواند به شادابی روحی انسان کمک کند .

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا این مساله را روی 12 هزار نفر آزمایش کرده و به این نتیجه دست یافتند که اگر انسان در روز هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کند، از نظر روحی در شرایط بهتری قرار  خواهد گرفت .

دکتر Redzo Mujcic پژوهشگر دانشگاه کوئینزلند در مصاحبه ای که با یک برنامه رادیویی داشت، اعلام کرد که تاکنون هر دستورالعملی که برای مصرف بیشتر و یا بهتر میوه و سبزیجات ارائه شده، سلامت جسمانی انسان را در نظر گرفته شده بود، در حالی که این تحقیقات جدید سلامت روانی فرد را مورد هدف قرار داده است .

در این تحقیقات به میزان میوه و سبزیجات انتخاب شده توسط فرد توجه شده و سپس آن را با سطح خوشنودی ، استرس و شادابی ایجاد شده پس از مصرف، مقایسه کرده اند . نتیجه نشان می دهد که خوردن پنج وعده میوه و پنج گونه سبزیجات در هر روز باعث می شود تا فرد شادتر و خوشنودتر باشد. کمتر از ده درصد افراد مورد آزمایش قرار گرفته ، میزان میوه و سبزیجات خود را در روز ده وعده قرار داده بودند و نتیجه در این گروه ملموس تر و دقیق تر به نظر می رسید . به طور کلی با این بررسی ها می توان گفت، مصرف هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز به سلامت روانی فرد کمک می کند و وی را از نظر روحی شاد تر نگه  داشته و میزان رضایت فرد از زندگی را بیشتر می کند .

کلید واژه ها: برنامه غذائی سلامت روانی