برگزاری ۴۰ کرسی علمی، ترویجی، آزاداندیشی در دانشگاه لرستان

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان گفت: از ابتدای مهرماه امسال، با احتساب کرسی‌های تخصصی هفته پژوهش و فناوری، ۴۰ کرسی علمی، ترویجی و آزاداندیشی در این دانشگاه برگزار شده است.

مهرداد امیری دهم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی دانشگاه، تقویت و ترویج گفت‌وگو و گفتمان‌سازی در جامعه است.

وی ادامه داد: گفت‌وگو، اساس شکل‌گیری تمدن‌هاست و هرچقدر در جامعه تقویت شود عقلانیت در آن جامعه، گسترش می‌یابد.

امیری بیان کرد: گفت‌وگو و مشورت کردن، مورد تأکید آموزه‌های قرآنی است و هرچه بیشتر باشد اقدامات به روش احسن، در جامعه بیشتر می‌شود.

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان افزود: هرچقدر گفت‌وگو در جامعه بیشتر شود سطح نزاع و درگیری بین افراد جامعه هم کاسته می‌شود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر مطالبه‌گری، به‌ویژه مطالبه‌گری نسل جوان و دانشجو، از تأکیدات مقام معظم رهبری است که در کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، شاهد تقویت این فرهنگ هستیم.

امیری تصریح کرد: هرچقدر مطالبه‌گری تقویت شود نظارت مردمی بر عملکرد مدیران و مسئولان، بیشتر می‌شود که به نفع جامعه است.

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان ادامه داد: برگزاری کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی، بسترسازی از سوی دانشگاه برای تقویت فرهنگ گفت‌وگو و مطالبه‌گری در جامعه است.

وی تصریح کرد: در کرسی‌های علمی، ترویجی تخصصی، یک عضو هیئت علمی، دیدگاه تخصصی را مطرح می‌کند و دو عضو هیئت علمی، به عنوان داور یا ناقد، نظرات خود را مطرح می‌کنند

امیری ادامه داد: در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی، دانشجویان با حضور شخصیت‌ها، مدیران و مقامات، انواع دیدگاه‌های خود را در راستای مطالبه‌گری و مسائل روز کشور، بیان می‌کنند.

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان، عنوان کرد: به باور بنده، هرچقدر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی در دانشگاه‌ها بیشتر شود ابهامات و شائبه‌های دانشجویان درباره مسائل جامعه، کاهش می‌یابد.

وی افزود: در دانشگاه لرستان، با حمایت رئیس این دانشگاه از ابتدای مهر امسال تاکنون، پنج کرسی آزاداندیشی دانشجویی درباره مباحث مدیریتی، اغتشاشات، مدیریت سطح کشور، ارتباط دختر و پسر و عفاف و حجاب برگزار شده که باعث تشویق وزارت علوم شد؛ زیرا جلوتر از برنامه وزارت علوم در این زمینه هستیم.

امیری تصریح کرد: براساس برنامه اعلام شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بایستی دانشگاه‌ها در مدت سه ماه، سه کرسی آزاداندیشی دانشجویی برگزار کنند که دانشگاه لرستان توانست در این مدت پنج کرسی آزاداندیشی دانشجویی برگزار کند.

دبیر کرسی‌های علمی، ترویجی و آزاداندیشی دانشگاه لرستان ادامه داد: به اعتقاد بنده، ترویج گفت‌وگو، یکی از عوامل تقویت‌کننده‌ امنیت و آرامش در جامعه است و نقش دانشگاه‌ها در این زمینه مهم است.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش و فناوری، با برنامه‌ریزی و تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان ۲۵ کرسی علمی، ترویجی تخصصی برگزار شد که با احتساب کرسی‌های هفته پژوهش و فناوری، از ابتدای مهرماه تا دی‌ماه، ۴۰ کرسی علمی، ترویجی و آزاداندیشی در این دانشگاه برگزار شده است.

امیری درباره خانه ملی گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان نیز توضیح داد که این خانه، زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فعالیت می‌کند و خوشبختانه نشست‌های مفیدی در این خانه با حضور مقامات مختلف استانی و کشوری و پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا