انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی کردستان با مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت استان

قباد مرادی در دیدار با رییس جهاددانشگاهی و واحد پژوهش این واحد که به منظور انعقاد تفاهم‌نامه بین این دو ارگان انجام شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی ظرفیت و پتانسیل‌ زیادی در بخش پژوهشی دارد که امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم اثرگذاری خاصی در توسعه بخش پژوهش استان ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در تلاشیم تا عوامل موثر بر سلامت در استان که بسیار زیاد است را مورد بررسی قرار داده تا با نتایج به دست آمده در این پژوهش‌ها بتوانیم سلامت جامعه را ارتقاء دهیم. 

مرادی بیان کرد: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت کردستان قصد دارد تا جایگاه تحقیق و پژوهش را در جامعه ارتقاء داده و از لحاظ کمی و کیفی بتوان پژوهشگران موفقی را در این زمینه تربیت کنیم.

وی عنوان کرد: پژوهش‌های اجتماعی موجب می‌شود تا همه تصمیمات در حوزه‌های اجتماعی مبتنی بر شواهدی باشد که از طریق پژوهش‌های مناسب به دست آمده باشد.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت کردستان اعلام کرد: این مرکز با بکارگیری نیروی انسانی، جذب منابع و انجام پژوهش‌هایی در سطوح مختلف استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی در زمینه عوامل موثر بر سلامت در مسیر نیل به هدف والای اعتلای سطح سلامت جامعه و نهادینه شدن رفتارهای ارتقا دهنده سلامت در جامعه قدم می‌دارد.

وی با اعلام اینکه اثرگذاری پژوهش زمانی است که شواهد به دست آمده از این تحقیقات به دست تصمیم گیران برسد، ادامه داد: جهاددانشگاهی و این مرکز تحقیقاتی با همکاری هم می‌توانند بینش و نگرش جامعه نسبت به پژوهش را تغییر دهند.

به گزارش ایسنا، مرادی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی جایگاه وزینی در زمینه پژوهشی و اجتماعی در کشور دارد، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سطح استان از این پتانسیل استفاده لازم را ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا