هپاتیت یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان

کارشناسان با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از هپاتیت ویروسی افزایش پیدا کرده اظهار داشتند: تلفات ناشی از این بیماری می‌تواند با مرگ و میر ناشی از ایدز، سل یا مالاریا برابری کند.

کارشناسان کالج سلطنتی لندن و دانشگاه واشنگتن بر اساس بررسی انجام شده دریافتند: در سال ۲۰۱۳ و به رغم وجود واکسن و شیوه‌های درمانی، هپاتیت و مشکلات ناشی از آن به مرگ یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر منجر شده است.

بررسی سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ مرگ و میر مرتبط با ایدز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده در حالیکه در این سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به سل جان خود را از دست دادند.

دکتر "گراهام کوک" از دپارتمان پزشکی کالج سلطنتی لندن گفت: این اولین بررسی جامع تا به امروز است که به بررسی هپاتیت ویروسی و مشکلات ناشی از آن در سطح جهان پرداخته است.

همچنین در حالیکه مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی همچون سل و مالاریا از سال ۱۹۹۰ کاهش پیدا کرده تلفات ناشی از هپاتیت ویروسی افزایش یافته است.

یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است طی دوره‌ای ۲۳ ساله مرگ و میر ناشی از هپاتیت ویروسی افزایش ۶۳ درصدی پیدا کرده است. به علاوه این آمار در کشورهای با درآمد بالا و متوسط بیشتر از کشورهایی با درآمد پایین است.

به گزارش ایسنا، کوک افزود: اگرچه واکسن‌ها و شیوه‌های درمانی موثری برای مقابله با هپاتیت ویروسی وجود دارد اما سرمایه‌گذاری کافی برای کمک به این بیماران در نظر گرفته نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا