چگونه از موسیقی انرژی مثبت بگیریم؟

به گزارش سیناپرس، در حالی که بسیاری از مردم تنها به سادگی به موسیقی گوش می کنند. تلاش برای تقویت احساسات می تواند یک تجربه فوق العاده ارزشمند باشد.

در این راستا تیمی از پژوهشگران دانشگاه میسوری به سرپرستی یونا فرگوسن به بررسی تأثیر موسیقی بر احساسات مثبت پرداختند. در ادامه این تیم پژوهشی طی یک آزمایش از داوطلبان خواستند پنج بار در طول دو هفته به مدت ۱۵ دقیقه به موسیقی که انتخاب کرده بودند گوش دهند:

به نیمی از آنها گفته شد که فقط به موسیقی گوش کرده و به شادی خود فکر نکنند و به نیمی دیگر گفته شد که در حین گوش دادن به موسیقی به موضوعات مثبت اندیشیده و  تلاش کنند  احساس خوشبختی کرده و به شادی فکر کنند.

اگرچه هر دو گروه گفتند که از موسیقی به یک اندازه لذت برده ‌اند، اما گروهی که سعی کرد احساس شادی بیشتری داشته باشد در واقع بعد از دو هفته احساس شادی بیشتری در طول زندگی عتدی روزانه خود داشتند.

در ادامه نتایج آزمایش دیگری نتایج مطالعه اول را تأیید کرد، در دومین آزمایش نیز مشخص شد شرکت ‌کنندگانی که به موسیقی شادی‌ بخش گوش داده و سعی می ‌کردند خود را خوشحال نگهدارند، احساس بهتری نسبت به آن ‌هایی داشتند که منفعلانه به موسیقی گوش می ‌دادند.
به گزارش سیناپرس، دانستن این موضوع بسیارمهم است که تلاش برای شاد تر کردن خود تنها زمانی کارساز است که به موسیقی شاد و با مضامین مثبت گوش کنید.

یونا فرگوسن، نویسنده اصلی این مطالعه به یک نکته مهم در جستجوی فعالانه شادی و مثبت اندیشی کسب شده از موسیقی اشاره کرد. وی  توصیه می کند که مدام از خود بپرسید آیا من خوشحالم؟

به گفته این پژوهشگر، مردم می ‌توانند به‌ جای تمرکز بر میزان شادی‌ هایی که به دست آورده‌اند، بیشتر بر لذت بردن از تجربه سفر به سوی خوشبختی تمرکز کنند و به مقصد کاری نداشته باشند.

پروفسور کنون شلدون، یکی از دیگر اعضای این تیم مطالعاتی گفت: پژوهش های انجام شده، پتانسیل ما را برای تغییر سطح شادی نشان می دهد. ما می‌توانیم عمداً به دنبال ایجاد تغییرات ذهنی باشیم که منجر به تجربیات مثبت جدید زندگی می ‌شود. این واقعیت که ما آگاهانه این کار را انجام می دهیم، هیچ اثر مضری ندارد.

مترجم: مریم عالمی
منبع: spring

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا