توانمندی‌ ها و دستاوردهای موزه ملی علوم و فناوری معرفی می‌ شود

بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و با میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند و موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مؤسسه پژوهشی زیر نظر وزارت عتف، با حضور در این نمایشگاه اقدام به معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی این مجموعه خواهد کرد.

موزه ملی علوم و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده و ترویج علم و تسهیل ارتباط شهروندان با علم، پاسداشت دستاوردهای دانشمندان ایرانی – اسلامی و بازنمایی فناوری‌های بومی ایرانیان مهم‌ترین اهداف این موزه است.

همچنین، برگزاری فعالیت‌های ترویجی همچون نمایشگاه‌های سیار، جشنواره علم برای همه و رویدادهای علمی، نشست‌های تخصصی، سخنرانی‌های سار (سخنگاه اندیشه‌های راهبر) و… از دیگر فعالیت‌های موزه است که تلاش می‌کند به صورت تعاملی با عموم مردم ارتباط برقرار کند و از این طریق ارتباط شهروندان با جنبه‌های مختلف علم و فناوری را تسهیل بخشد. همکاری در مستندسازی، طراحی مفهومی و فیزیکی فعالیت‌های ترویجی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات پژوهشی جهت معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی آنها به عموم مردم در قالب راه‌اندازی موزه‌های دانشگاهی، طراحی نمایشگاه‌ها، فعالیت‌ها و جُنگ‌های علمی از دیگر اهداف این موزه است.

علاقه‌مندان برای برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبسایت موزه ملی علوم و فناوری به آدرس https://www.inmost.ir/ مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۲۴۶۹۴ و ۰۹۱۹۸۹۶۲۰۰۷ تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا