مراقب این علائم بعد از واکسینه کامل باشید

به گزارش سیناپرس به نقل از lehighvalleylive، به رغم این که افراد واکسینه شده در برابر ابتلا به نوع شدید ویروس و بستری شدن در بیمارستان ایمن شده اند، اما این افراد هنوز هم ممکن است علائمی از بیماری را تجربه کنند. این افراد در صورت ابتلا، معمولا یا بدون علامت بوده یا علائم خفیفی از خود بروز می دهند و در هر حال باید مراقب باشند. 

درست است که تزریق واکسن می تواند خطر ابتلا را کاهش دهد، اما هرگز تضمین کاملی برای عدم ابتلای دوباره به ویروس کرونا محسوب نمی شود. در این میان، 5 علامت شایع بین افراد واکسینه شده عمومیت بیشتری دارد که باید بعد از کامل شدن دوزهای تزریق شده، مراقب آنها باشید. سردرد، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد و کاهش بویایی از جمله علائم نسبتا خفیفی هستند که با وجود تزریق واکسن، فرد ممکن است تجربه کند.

این در حالی است که محققان معتقدند علائمی چون سرفه مداوم معمولا در افراد واکسینه نشده یا کسانی که تنها یک دوز واکسن را دریافت کرده اند، ممکن است بروز کند. 
به گزارش سیناپرس، عطسه یکی از علائمی است که از همان ابتدا هم جزء علائم مورد تأیید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نبود. اما به مرور با شایع تر شدن این علامت، این مرکز، آن را به عنوان یکی از علائم خفیف پذیرفت. درواقع، عطسه به عنوان علائم کرونا بسیار نادر است و حتی در افرادی که واکسن فایزر یا مادرنا دریافت کرده و تا 95 درصد ایمنی پیدا کرده اند، خیلی کم دیده می شود. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا