بهترین اهداکنندگان پلاسما بهبودیافتگان کرونای شدید هستند

بر اساس نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی «جان هاپکینز بلومبرگ» در بالتیمور آمریکا انجام شد،  عواملی مانند جنسیت، سن و شدت بیماری می تواند به شناسایی بهبودیافتگانی از بیماری کرونا کمک کند که دارای سطوح بالایی از آنتی بادی هایی هستند و می توانند به درمان سایر بیماران کرونایی کمک کنند.

«سابرا کلاین»  استاد گروه میکروب شناسی و ایمونولوژی مولکولی در دانشکده بهداشت عمومی «جان هاپکینز بلومبرگ»  گفت: این ویژگی های قابل توجه بیمار ، نه تنها میزان آنتی بادی بلکه کیفیت آنتی بادی را پیش بینی می کند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که به طور خاص، مردان مسنی که پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به موارد شدید کووید۱۹، از این بیماری بهبودی پیدا می کنند،  می توانند کاندیداهای خوبی برای اهدای پلاسما به منظور درمان سایر بیماران آلوده به این ویروس باشند.

آزمایش های پلاسما ادامه دارد : اما پزشکان در مورد نحوه انتخاب بهبود یافتگان کووید-۱۹ که احتمال بسیار قوی ترین واکنش آنتی بادی را دارند، اطمینان ندارند.

محققان در این مطالعه خون ۱۲۶ بیماری کرونایی را که از این بیماری بهبودی یافته بودند، آزمایش کردند و تفاوت های بسیاری را در سطح آنتی بادی آنها و همچنین توانایی آنتی بادی آنها برای خنثی سازی ویروس کرونا کشف کردند.

این مطالعه نشان داد که بیمار بودن به اندازه ای که فرد مبتلا به کرونا نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا کند و نیز مرد بودن و مسن بودن از عوامل هستند که با داشتن واکنش های آنتی بادی قوی تر ارتباط دارند.

یافته های این مطالعه در مجله Clinical Investigation منتشر شده است.