دوربین امنیتی برای تشخیص چهره افرادی که قبلا دیده اید

شرکت Canary خدمات امنیت خانگی را عرضه می کند و در این رده یک نام مناسب و مشهور به حساب می آید. خدمات دوربین های امنیتی این شرکت معمولا در میان بهترین ها قرار دارند. با این وجود محصول جدید این شرکت اندکی بحث برانگیز از کار درآمده است.

این دوربین جدید قابلیتی را در اختیار کاربر قرار می دهد که موجب می شود تا بتوان چهره افرادی که قبلا دیده اید را تشخیص داده و هشدار مربوطه به این موضوع را دریافت کرد. این خدمات که به صورت رایگان به کاربران عرضه می شود موجب می شود تا تصاویر افرادی که در برابر این دوربین قرار می گیرند، در حافظه این سیستم ذخیره میشوند. در ادامه می توان متوجه شد که فردی که در برابر دوربین ظاهر شده است، قبلا به خانه شما مراجعه کرده بوده یا خیر. حتی زمان مراجعه فرد نیز به شما نشان داده می شود.

با این حال مشکل اصلی این سیستم این است که اطلاعات افراد بدون این که رضایت آنها جلب شده باشد، در سیستم ذخیره می شود.این امر موجب می شود تا حریم شخصی عملا بی معنی به نظر برسد و باید دید که چه نوع رویکردی نسبت به این موضوع اتخاذ خواهد شد. نکته مهم این است که استفاده درست از این سیستم را می توان امری مناسب دانست ولی به علت رایگان بودن این خدمات، افراد ممکن است این دوربین را در محیطی عمومی نصب کرده و به سراغ جاسوسی اطلاعات شهروندان بروند.

این موارد می تواند موجب شود تا بسیاری از ما که با نگرانی های روز افزون حریم امنیتی روبرو هستیم، بیش از پیش حس ناامنی داشته باشیم و به همین دلیل نیز باید گفت که این سیستم امری بحث برانگیز و حتی غیرقابل قبول است و باید با نظارت مناسب به کار گرفته شود تا حادثه ساز نباشد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا