اتحادیه بین‌المللی انرژی خورشیدی یک نهاد رسمی می‌شود

اتحادیه بین‌المللی انرژی خورشیدی یا ISA قرار است تا از روز 6 دسامبر به یک سازمان قانونی بدل شود و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که شاهد پیشرفت بزرگی در مصرف انرژی خورشیدی در جهان باشیم. این سازمان در روز 30 نوامبر سال 2015 میلادی با مشارکت سیاست‌مداران برجسته‌ای مانند نارندرا مودی از هندوستان و نخست‌وزیر فرانسه شکل گرفت.  شروع این سازمان در فرانسه بود و هدف آن این بود که استفاده از انرژی خورشیدی و پذیرش این منابع انرژی را تسریع کرده و موجب شوند تا جهان به‌سوی انرژی‌های پاک و تجدید پذیر مهاجرت کند.

آر کی سینگ که سمت وزارت انرژی در هندوستان را بر عهده دارد و یکی از اعضای برجسته این سازمان محسوب می‌شود درباره این موضوع می‌گوید: « اتحادیه بین‌المللی انرژی خورشیدی از روز ششم دسامبر سال 2017 به یک سازمان بین‌المللی با مدیریت چند دولتی تبدیل می‌شود و یکی از دفاتر اصلی آن در کشور هند خواهد بود و دفاتر دیگری نیز در 45 کشور دیگری که با این سازمان متحد هستند تاسیس خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که کشورهای بیشتری به ما ملحق شوند.»

این سازمان قرار است یک سازمان عمل‌گرا باشد و کشورهایی که پتانسیل بالایی ازنظر حجم انرژی خورشید در اختیار دارند را با خود همراه می‌کند تا بتواند پذیرش جهانی را افزایش داده و همچنین هزینه پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از انرژی خورشید در جهان را کاهش بدهند.

بر اساس برنامه‌ریزی این سازمان قرار است تا سال 2030 شاهد دریافت سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد دلاری برای پیاده‌سازی سیستم‌های انرژی خورشیدی باشیم. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که این سازمان می‌تواند آینده انرژی‌های پاک را تغییر داده و جهان را به سبزتر بودن دعوت کند.

منبع: financialexpress

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا