رونمایی چین از فناوری های کلیدی در مدار پائین زمین

آژانس فضایی چین روز گذشته با موفقیت توانست ماهواره سنجش از را دور Qiankun-1 در مدار زمین مستقر کند. این ماهواره قرار است برای آزمایش فناوری های کلیدی موجود در مدارهای بسیار پایین و ایجاد یک پلت فرم پیشرفته هوافضا  استفاده شود.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی چین با همکاری مجموعه انرژی توانست با موفقیت دو ماهواره Qiankun-1 و Taian را به مدار زمین ارسال کند. این شرکت روز شنبه در حساب شبکه اجتماعی وی چت خود خبر از انجام موفقیت آمیز این عملیات داد.

بر اساس این گزارش، ماهواره های فوق از طریق یک موشک حامل سرس-۱ در ساعت 13:07 (به وقت پکن) از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان به فضا پرتاب شدند.

این ششمین پرتاب این سری از راکت های حامل ماهواره محسوب می شود. گفته می شود ماهواره کاوشگر از راه دور Qiankun-1 برای آزمایش  فناوری های کلیدی کلیدی مورد استفاده در مدار پائینی زمین و همچنین برای ایجاد یک سکوی هوافضای پیشرفته  استفاده خواهد شد. ماهواره Taian هم که با نام Xing Shidai-16 نیز شناخته می شود، برای یک پروژه کامپیوتری با تکنولوژی بالا طراحی شده است.

به گزارش سیناپرس، راکت ماهواره بر سرس۱  یک راکت فضاپیمای مبتنی بر سوخت جامد سبک چهار مرحله ای است. طول آن ۱۸ متر بوده عرض آن 1.4 متر است و می تواند تا ۴۰۰ کیلوگرم محموله را به مدار ببرد. به طور کلی، این راکت ها تاکنون ۲۱ ماهواره تجاری را برای ۱۲ سازمان به مدار زمین پرتاب کرده اند.

مترجم: ندااظهری

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا