والدین آگاه، دوستان فرزند خود را بشناسند

مسئول دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی فارس گفت: بحث والدین آگاه از موضوعات بسیار مهم جامعه است که تاکید بسیاری بر رسانه ای شدن آن وجود دارد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد علی حبیبیان در حاشیه چهارمین همایش از سلسله همایش های علمی و آموزشی که جهت مراکز اقامتی کوتاه مدت فارس برگزار شد به خبرنگار سینا گفت: با توجه به بررسی کارشناسانه مسائل اجتماعی و مشکلات سطح جامعه موضوعی را تحت عنوان والدین آگاه در دستور کار خود قرا داده و تاکید فراوان داریم که والدین آگاه دوستان فرزند خود را بشناسند.

حبیبیان افزود: والدین فرزندان خود را مد نظر داشته وباید محل زندگی دوستان فرزند خود و خانواده هایشان را به خوبی بشناسند، تا در صورت بروز هرگونه اتفاق بتوانند به دوستان و محل زندگی آن ها برای کسب اطلاعات رجوع کنند.

وی ادامه داد، والدین آگاه بایستی این موضوع را به جد دنبال کنند که آیا دوستانی که با فرزند خود در ارتباط هستند دوستان سالمی هستند، آیا خانواده سالمی دارند، این خانواده چه گرایش فرهنگی دارد و اینکه آیا والدین دوست فرزند شان میتوانند والدین خطر ساز باشند یا آنکه والدین دموکرات، مقتدر و در واقع نظاره گر بر رفتار فرزندشان هستند.

او در ادامه به برگزاری چهارمین همایش علمی و آموزشی مراکز اقامتی اشاره کرد و گفت: این کارگاه مختص صاحبان امتیاز مراکز اقامتی یا همان مراکز ترک اعتیاد ( کمپ) برگزار شده که موضوعیت آن به جهت رتبه بندی مراکز و کیفی سازی خدمات دهی به مراجعان اختصاص می یابد که کارشناسان حوزه درمان در این همایش به جهت رفع مشکلات و راهنمایی های آنان ارائه مطلب میکنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این دوره های آموزشی و حل چالش های موجود توسط کارشناسان بتوان مراکز اقامتی را به سطح های بالاتر در سال 1402 ارتقاء داد.

شیوه نامه رتبه بندی مراکز اقامتی کوتاه مدت یک دستورالعمل کشوری است

یک کارشناس ارشد بهزیستی استان فارس در حاشیه این همایش به خبرنگار سینا گفت: شیوه نامه رتبه بندی مراکز یک دستورالعمل کشوری بوده که استانداردهای فیزیکی، سخت افزاری و نرم افزاری، امنیتی، حفاظتی، مراقبتی، بهداشتی و درمانی را در مراکز مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهد.

حمید آذر می ادامه داد، در این همایش خدمت صاحب امتیازان مراکز اقامتی کوتاه مدت یا همان مراکز ترک اعتیاد ( کمپ ها) هستیم تا بار دیگر شیوه نامه ها را باهم مرور کنیم، بازآموزی کنیم وبا هم تبادل اطلاعات داشته باشیم تا با کسب اطلاعات و تجربه بیشتر بتوان خدمات مطلوبتر چه از نظر کمیت و کیفیت به مراجعان ارایه شود.

این مدرس دوره آموزشی در پایان گفت: خوشبختانه با کمک موسسه حفاظتی نظم آوران حافظ که بازوی توانمندی برای سازمان بهزیستی فارس محسوب میشود این دوره های آموزشی برگزار میگردد تا تاثیرات خود را از نظر تخصصی و فنی در مراکز فوق نمایان کند.

به گزارش سینا از فارس، چهارمین همایش از سلسله همایش های علمی و آموزشی جهت مراکز اقامتی با موضوع رتبه بندی مراکز اقامتی و بازتوانی به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن و با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری و به میزبانی سازمان بهزیستس استان فارس برگزار شد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا