قوانین حوزه حفاظت محیط زیست نیاز به بازنگری دارد

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل بر لزوم بازنگری قوانین حوزه حفاظت محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، سیدعبدالله طباطبایی روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تعدادی از قوانین مربوط به این حوزه در زمان تصویب، کارآمد بودند اما با گذشت زمان و در حال حاضر کارآمدی و تاثیرگذاری خود را از دست داده و نیاز به بازبینی دارند.

وی یکی از معضلات اصلی در این حوزه را صدور بی‌رویه مجوز حمل سلاح شکاری ذکر کرد و افزود: وجود این تعداد سلاح شکاری از سویی باعث نابودی گونه‌های جانوری شده و از سوی دیگر باعث افزایش درگیری میان محیط‌بانان و شکارچیان می‌شود و به همین دلیل نیاز به تصویب قوانین جدید در خصوص چنین مسائلی احساس می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: محیط زیست و منابع موجود در آن میراث تمام نسل‌هاست و نباید اجازه تخریب و آسیب به این حق عمومی را داد.

جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست بصورت وبینار و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفظت محیط زیست کشور، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور، معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها و مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا