ثبت نام بیش از 100 دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با تدوین آئین نامه جذب دانشجویان خارجی، تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تسهیلات ویژه بیش از 100 دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری برای نیمسال دوم سالتحصیلی 1402-1401 در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کردند.

به گزارش سیناپرس اردبیل، اسماعیل چمنی در جمع خبرنگاران گفت: با تدوین آئین نامه جذب دانشجویان خارجی، تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تسهیلات ویژه بیش از 100 دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری برای نیمسال دوم سالتحصیلی 1402-1401 در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این دانشجویان از طریق درخواست مستقیم به دانشگاه و یا کارگزاری های جذب دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کرده اند، افزود: این دانشجویان ضمن دریافت کارت دانشجویی از سایر امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه از قبیل کتابخانه مرکزی، سایت کامپیوتر، سلف سرویس، خوابگاه، سالن های ورزشی و غیره بهره مند می شوند.

چمنی توجه به مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و تصریح کرد: دانشجویان بین المللی دانشگاه نیز می توانند در دوره های آزاد و مهارتی دانشگاه شرکت کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تلاش در جهت جذب حداکثری دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف را سیاست این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: دانشجویان خارجی با حضور و تحصیل در کشور و استان ما با توجه به شناختی که از جمهوری اسلامی ایران پیدا می کنند، می توانند بعد از دانش آموختگی و بازگشت به کشورشان به عنوان یک سفیر فرهنگی برای ما محسوب شوند.

وی حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه را در جذب دانشجویان بیشتر مفید دانست و گفت: این دانشجویان می توانند در تحقق دیپلماسی علمی و فرهنگی میان دو کشور مفید واقع شوند.

چمنی به جنبه های اقتصادی و گردشگری حضور دانشجویان بین المللی در استان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب می توانیم علاوه بر تحصیل این دانشجویان، استان اردبیل را از بعد گردشگری نیز به کشورهای هدف معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا