همه افراد جامعه در معرض اعتیاد قرار دارند

مسئول آموزش پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان فارس گفت : یکی از تفکرات غلط جامعه این است که افراد میگویند ما معتاد نمیشویم، بنده با تجربه بیست و پنج در حوزه درمان اعتیاد میگویم همه مردم در معرض اعتیاد قرار دارند.
به گزارش سینا پرس فارس، قدرت محکم در حاشیه همایش علمی پیشگیری و درمان ویژه مراکز درمان اعتیاد فارس که به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن برگزار شد به خبرنگار سینا گفت: جامعه هدف ما در این همایش روانشناسان مسئولان فنی مدیران داخلی و صاحبان امتیاز مراکز درمان اعتیاد استان فارس میباشد.
محکم افزود، این همایش‌ها سلسله وار بوده و حدود ۱۰ جلسه پشت سر هم خواهد بود و اکنون نیز در اولین جلسه آن نیز حضور داریم.
او افزود، در این همایش ها، به مراکز آموزش های ویژه ای ارایه میگردد از جمله، رویکردهای روانشناسی در اعتیاد، شناخت مواد، شناخت استراتژی های پیشگیری، گروه درمانی و اینکه چگونه یک مرکز درمان اعتیاد را مدیریت کنیم
وی ضمن اشاره به اینکه به این همایش ها اصطلاحا “همایش مدیریت مراکز اقامتی” گفته میشود، خاطر نشان کرد: در این مراکز اقامتی رویکردهای مدیریتی و برنامه هایی که در آنجا ” مرکز درمان اعتیاد” میبایست رخ دهد صحبت میشود.

مسئول آموزش پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان فارس در ادامه افزود، با برگزاری این گونه همایش ها انتظار داریم با بالا رفتن دانش افراد حاضر در این برنامه خدمات بهتری به مراجعین و جامعه هدف در زمینه درمان اعتیاد ارایه شود و بتوانند ضمن آشنایی با رویکرد جدید اثر بخشی درمان را بالا ببرند.

قدرت محکم افزود، نکته ای که در اینجا حائز اهمیت میباشد، تفکر اشتباهی است که در جامعه رایج است و آن اینکه افراد در هر پست، مقام و جایگاهی حتی درمانگران اعتیاد تصور میکنند دچار آسیب و اعتیاد نمیشوند و متاسفانه بیشتر شاهد این تفکر در خانواده ها هستیم، و بنده با بیست و خورده ای سال تجربه و فعالیت در حوزه های مختلف درمان اعتیاد شاید آخرین قربانی اعتیاد اینجانب باشم.

به گزارش سینا از فارس، همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی استان فارس در حوزه اعتیاد با موضوع آشنایی با گونه های مواد اعتیاد آور در اداره کل بهزیستی استان فارس به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن و با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا