پیروزی عامل هوش مصنوعی در (بازی) دیپلماسی

یک عامل هوش مصنوعی به نام CICERO بر بازی تخته آنلاین دیپلماسی تسلط پیدا کرده است. این بر اساس یک مطالعه جدید توسط تیم دیپلماسی تحقیقاتی هوش مصنوعی متا بنیادی (FAIR) است.

به گزارش سینا پرس فارس، هوش مصنوعی قبلاً در انجام بازی های رقابتی مانند شطرنج و Go موفق بوده است که فقط با استفاده از آموزش خودبازی می توان آنها را یاد گرفت. با این حال، بازی‌هایی مانند دیپلماسی که نیازمند مذاکره به زبان طبیعی، همکاری و رقابت بین چند بازیکن هستند، چالش برانگیز بوده‌اند.

عامل جدید توسعه یافته توسط FAIR نه تنها قادر به تقلید از زبان طبیعی است، بلکه مهمتر از آن، برخی از اهداف، باورها و نیات شرکای انسانی خود در بازی را نیز تجزیه و تحلیل می کند؛ محققان می گویند که از این اطلاعات برای تعیین یک برنامه اقدام که منافع همسو و رقیب را در نظر می گیرد و برای انتقال آن برنامه به زبان طبیعی استفاده می کند.

CICERO با بازی ناشناس در برابر انسان ها در 40 بازی سرعتی در لیگ آنلاین دیپلماسی، بیش از دو برابر میانگین امتیاز بازیکنان انسانی به دست آورد و در 10٪ شرکت کنندگانی قرار گرفت که بیش از یک بازی انجام دادند. CICERO به عنوان یک بازیکن انسانی در برابر 82 بازیکن منحصر به فرد “پاس داد” و محققان هیچ پیامی در داخل بازی ندیدند که نشان دهد بازیکنان انسانی معتقد بودند که با یک عامل هوش مصنوعی بازی می کنند.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: scitechdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا