تحلیل اطلاعات 1.6 میلیارد بیمار توسط هوش مصنوعی گوگل

شاید بتوان در دنیای امروزی فناوری، سیستم های هوش مصنوعی واتسون (محصول آی بی ام) و دیپ مایند (محصول گوگل) را به علت فعالیت های عمومی آنها در میان مشهورترین نمونه های ساخته شده در تاریخ به حساب آورد. به نظر می رسد که پس از مدت ها حضور در بازی های فکری و فعالیت هایی از این دست، سرانجام کارکردی مفید برای سیستم های هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است که می توانند به بهبود کیفیت زندگی بسیاری از انسان های جهان کمک کنند.

سرویس سلامت همگانی اطلاعات بسیار حساس سه بیمارستان لندن را در اختیار دیپ مایند قرار داده است تا بتواند در تولید نرم افزار پزشکی استریمز (Streams) نقش موثری داشته باشد.

گوگل در طی پروژه جدید خود، هوش مصنوعی دیپ مایند (DeepMind) را برای تحلیل و بررسی داده های پزشکی به کار خواهد گرفت. در همین راستا نیز هوش مصنوعی یاد شده به اطلاعات پزشکی 1.6 میلیارد بیمار مرکز خدمات سلامت همگانی انگلستان (NHS) دسترسی خواهد داشت.

ثبت اطلاعات پزشکی در 5 سال گذشته دربرگیرنده انبوهی از داده ها است که هر کدام از آنها شامل نتایج مربوط به رادیولوژی، وضعیت بیمار و هزاران داده دیگر است. کمپانی گوگل با استفاده از این داده ها و همچنین با به کار گیری سیستم نقشه و تعیین مکان خود می تواند به راحتی به اطلاعات سلامت و آزمایش های شما دست پیدا کند که همین امر نیز فعالان زمینه حریم خصوصی را نگران خواهد ساخت.

سرویس سلامت همگانی اطلاعات بسیار حساس سه بیمارستان لندن را در اختیار دیپ مایند قرار داده است تا بتواند در تولید نرم افزار پزشکی استریمز (Streams) نقش موثری داشته باشد. بر اساس قرارداد منعقد شده بین گوگل و سرویس سلامت همگانی، دیپ مایند باید این اطلاعات را جدا از کمپانی گوگل قرار داده زمان پایان این قرارداد (سال 2017 میلادی) آنها را از بین ببرد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا