حفاظت از خلیج فارس مسئولیتی منطقه ای و بین المللی است

 الهام امین زاده در اختتامیه دومین جشنواره نام و نشان ماندگار، اظهار كرد: تردد سالیانه ١٠ هزار شناور در خلیج فارس، فرآیند اكتشاف و استخراج و پالایش نفت، عدم توجه كافی به لایروبی بنادر، احداث اسكله ها، جزایر مصنوعی، استحصال خاك در سواحل و ساخت و سازها در سواحل صرفا بر اساس نگاه تجاری و بدون توجه به اصول زیست محیطی از عمده ترین خطرات تهدید كننده سلامت خلیج فارس به شمار می آیند.
معاون رئیس جمهوری تاكید كرد: اگر بخواهیم نام و نشان خلیج فارس ماندگار بماند، اول باید خلیج فارسی زنده و سالم داشته باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، امین زاده، این پهنه آبی را به اعتبار برخورداری از بزرگ ترین ذخایر انرژی، حوزه ای استراتژیك و بی نظیر توصیف كرد كه مسئولیت های حفاظت از آن را مضاعف می كند.
وی اظهار كرد: ورود و رسوب ریزگردها از مناطق غربی خلیج فارس و عدم مدیریت هماهنگ در اثر ناهمگونی های سیاسی كشورهای حاشیه خلیج فارس از دیگر مخاطرات تهدید كننده سلامت و امنیت زیستی این منطقه به شمار می آید.
معاون امور حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به كنوانسیون های متعدد منطقه ای و بین المللی و قوانین داخلی برای صیانت از حیات خلیج فارس تصریح كرد: برای آنكه به مسئولیت مهم سالم نگه داشتن خلیج فارس عمل كنیم، نیاز به یك احساس مسئولیت و حركت جمعی داریم. همچنین باید متخلفان در صیانت از سلامت خلیج فارس را بدون ملاحظه معرفی كنیم.
به گزارش ایرنا ، دومین جشنواره نام و نشان ماندگار با رویكرد بزرگداشت روز ملی خلیج فارس شب گذشته در سالن همایش های صداا وسیما برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا