تجاري‌سازي طرح‌هاي دانش‌بنيان و فناورانه دريايي

به گزارش معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، امين حاجي محمدي افزود: اجرايي سازي نقشه راه فناوري‌هاي دريايي كشور، حمايت از حضور صنايع دريايي كشور در مجامع بين المللي، برگزاري جلسات مشترك با ارگان‌هاي دريايي و شركت‌هاي دانش بنيان، اعطاي تسهيلات به شركت‌هاي دانش بنيان دريايي و حمايت از استاندارد سازي تجهيزات دريايي ساخت داخل از برنامه هاي اين ستاد در سال 95 به شمار مي رود.
دبير كارگروه تجاري سازي و توسعه بازار ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي در خصوص ارزيابي طرح هاي فناورانه كه از سوي ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش‏بنيان دريايي به انجام رسيده است، اظهار كرد: در اين راستا 68 طرح فناورانه دريايي جهت ارزيابي و بررسي و حمايت به اين ستاد ارسال شده است. از ميان طرح‌هاي واصله، 25 طرح مورد تاييد، 33 طرح در حال بررسي و 10 طرح رد شده است. 
به گفته وي به منظور ارزيابي تخصصي طرح هاي فناورانه و حمايت هدفمند از آن‌ها، طرح‌ها در كميته ارزيابي و نظارت بر طرح‌هاي فناورانه دريايي بررسي و تصويب مي‌شود.
حاجي محمدي خاطر نشان كرد: پيش بيني شده است در راستاي اهداف كارگروه، اقداماتي از قبيل حمايت از تجاري‌سازي طرح‌هاي فناورانه اولويت‌دار مورد نياز كشور، حمايت از طرح‌هاي فناورانه مورد نيز سازمان‌ها و ارگانهاي دريايي كشور،اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به شركت‌هاي دانش‌بنيان دريايي و شركت در نمايشگاه دريايي بين‌الملليSMM آلمان با حمايت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي اجرا شود.
وي با اشاره به لزوم و اهميت كارگزار دريايي در حوزه دريا افزود:‌ پيرو جلسات برگزار شده بين كارشناسان ستاد و كارشناسان اداره امور شركتهاي دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و لزوم وجود كارگزار ارزياب دانش بنيان دريايي در اين حيطه، با هماهنگي هاي انجام شده ، موسسه رده بندي ايرانيان به عنوان كارگزار دريايي معرفي شد. اين موسسه از ابتداي شهريور ماه 94 فعاليت خود را آغاز كرده است.
دبير كارگروه تجاري سازي و توسعه بازار ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي ادامه داد: برگزاري پاويون تخصصي صنايع دريايي ايران در سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي دريايي روسيه (NEVA 2015) از ديگر اقدامات مهم كارگروه تجاري سازي و توسعه بازار ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي در سال 94 بوده كه مي توان به آن اشاره كرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا