توجه به مسائل محیط زیستی در سطح کشور نهادینه شده است

معصومه ابتکار عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه دومین سمینار محیط زیست، دین و فرهنگ افزود: امیدواریم در ادامه شاهد شکل گیری چارچوبی اصولی همگام با حفظ محیط زیست در کشور باشیم.
وی اظهار کرد: دو روز برگزاری همایش را با حضور ادیان مختلف داشتیم که امیدواریم این هم اندیشی حرکت و جریانی ادامه دار در راستای حفظ محیط زیست باشد
وی ادامه داد: این حرکت در سال 2001 آغاز شد و همچنان برای حفاظت از محیط زیست، صلح و آرامش ادامه دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تشکر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این سمینار گفت: در دو روز برگزاری آن نکات جالب توجهی در زمینه ها و ابعاد مختلف حفاظت از محیط زیست از نگاه دین و فرهنگ مطرح شد که امیدواریم در یک مسیر برای رسیدن به توسعه پایدار قرار گیرند.
ابتکار به همکاری ایران با نهادهای بین المللی در راستای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: اخیرا در کنگره جهانی ذخیره گاه های زیست کره، تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره به تصویب رسید که اتفاق بسیار مهمی است.
معاون رئیس جمهوری افزود: اکنون هامون در شرایط خوبی قرار دارد و آب قابل توجهی وارد آن می شود همانطور که شرایط دریاچه ارومیه بهتر شده است.
وی گفت: بخشی از این شرایط مطلوب مربوط به بارندگی و بخشی هم به تلاش دولت یازدهم برای رفع موانع ورود آب به تالاب ها مربوط می شود.
دومین سمینار بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ با حضور نماینده 9 ادیان مختلف و از 18 کشور و در پنج پنل مردم، سیاره مسکون، سعادت، صلح و مشارکت همگانی برای توسعه پایدار چهار و پنج اردیبهشت در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا