هولولنز مایکروسافت اولین تلاش این شرکت در خصوص واقعیت مجازی

این یک پلتفرم واقعیت مجازی است که به نظر می‌رسید هرگز عرضه نخواهد شد. عرضه این کیت ۳۰۰۰ دلاری در آمریکا و کانادا در ۳۰ مارس آغاز می‌شود و به همراه این کیت ۳۰ بازی و راهنمای چگونگی ساخت اپلیکشین‌های هولولنز منطبق با ویندوز ۱۰ نیز ارائه می‌شود.

همچنین مایکروسافت قول داده است تا دسترسی فوری کاربران به صدها برنامه مختلف از جمله آفیس، اسکایپ، وان‌درایو و ریموت‌دسکتاپ را فراهم کند. عینکی که دنیای اطراف کاربر را به واقعیت مجازی تبدیل می‌کند به کمک کامپیوتری که دارای ویندوز ۱۰ است بدون نیاز به چیز دیگری کار می‌کند. هیچگونه اتصال به اینترنتی لازم نیست و برنامه‌ها مستقیماً روی عینک نصب می‌شوند.

هولولنز مایکروسافت همچنین دارای سه بازی است. اولین بازی تحت عنوان فرگمنتس یک درام جنایی است که در آن بازیکن باید به دنبال سرنخ‌ها بگردد و به آرامی داستان را رمزگشایی نماید.

بازی دوم تحت عنوان یانگ کانکر یک پلتفرم‌ساز است که بر اساس شکل اتاق واقعی شما تغییر می‌کند. بازی سوم روبورِید است که قبلاً تحت عنوان پروجکت ایکس‌ری معرفی شده بود. این بازی شامل ربات‌هایی است که با شلیک کردن به دیوار خانه، راه خود را برای رسیدن به اتاق نشیمن فرد بازیکن باز می‌کنند.

معجزه هولولنز مایکروسافت در واقعیت مجازی - فناوری و اطلاعات - فردانما

هولواستودیو مایکروسافت به سازندگان اشیاء با قابلیت چاپ سه‌بعدی کمک می‌کند تا شیء مورد نظر خود را پیش چشمان خود در فضای مجازی تجسم کرده و قبل از چاپ، آن را با دستان خود تنظیم کرده و نهایی کنند.

مایکروسافت قبلاً برخی روش‌های هیجان‌انگیز و شاخص برای استفاده مفید از هولولنز مایکروسافت را معرفی کرده است. در ماه دسامبر مایکروسافت یک استودیور چاپ سه‌بعدی را معرفی کرد که در آن کاربران می‌توانستند اشیاء مجازی بسازند، پیش‌نمایش آن را در اتاق ببینند و سپس به کمک چاپگر سه‌بعدی آن را چاپ نمایند. این برنامه که به هولواستودیو معروف است در ویندوز استور در اختیار برنامه‌سازان قرار خواهد گرفت. مایکروسافت به تازگی فعالیت های بیشماری را در زمینه واقعیت مجازی انجام داده است و به نظر می رسد در حال پیشی گرفتن از رقبای خود است. هولولنز مایکروسافت از جمله فعالیت های او در زمینه واقعیت مجازی است که قرار است فقط جنبه سرگرمی نداشته باشد و در زمینه های دیگر هم کاربردهای زیادی داشته باشد.

جالب است بدانید که ناسا نیز اخیراً با مایکروسافت در این خصوص همکاری کرده تا کیت‌های هولولنز مایکروسافت را برای کمک به فضانوردان به فضا ارسال کند.

عینک‌های هولولنز با نشان دادن دستورالعمل تعمیر، بالای قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند، به فضانوردان این امکان را می‌دهند تا با دستان آزاد و به راحتی به تعمیر و عیب‌یابی قطعات بپردازند.

این تازه آغاز راه است اما با همین برنامه‌های اولیه، مایکروسافت در پی این است تا برنامه‌سازان را به ارائه ایده‌های بکر و منحصر به فرد وا دارد.

منبع:فردانما

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا