نظام‌مندي پرتاب ماهواره‌ها در سال جاري اجرايي مي‌شود

 منوچهرمنطقي درخصوص پرتاب ماهواره‌ها دركشورافزود: امسال تلاش مي‌كنيم با توجه به امكانات داخلي وخارجي، پرتاب ماهواره‌ها را نظم داده و همه در يك چارچوب برنامه‌ريزي شده، مديريت شوند.وي افزود: يكي از برنامه‌هاي كاري مركز ملي فضايي معاونت علمي در افق بلند مدت 1404، طراحي پرتاب‌كننده‌هايي با قابليت پرتاب ماهواره‌هاي تخصصي است.

به گفته منطقي، در خصوص ماهواره‌هاي تخصصي مي‌توانيم از همكاري دانشگاه ها استفاده كنيم و همچنين به لحاظ بحث‌هاي تخصصي و مطرح پرتاب كه تا كنون در كشور نبوده، بايد از همكاري كشورهاي خارجي استفاده كنيم كه در اين زمينه مذاكراتي نيز انجام شده است.
وي افزو: مذاكرات مربوط به همكاري بين‌المللي در طراحي و قرار دادن ماهواره در مدار زمين و نيز استفاده از پرتابگرهاي با حجم بالا انجام شده است، كاربري از ديگرمباحث مهم در طراحي و ساخت ماهواره است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
رييس مركز ملي فضايي معاونت علمي با بيان اينكه وقتي به فناوري فضايي دست پيدا مي‌كنيم، بايد با استفاده از امكانات موجود در كشور و با توجه به كاربري‌هاي مختلف از آن بهره‌برداري كنيم، گفت: دستيابي به فناوري فضايي علاوه بر اين كه يك افتخار ملي است، مي‌تواند براي كشور يك فرصت نيز باشد؛ زيرا فناوري فضايي مي‌تواند نقش كليدي در بسياري از بخش‌هاي كشور از جمله در رشد اقتصادي، توسعه امنيتي و اجتماعي داشته باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا