حمایت بزرگان سیلیکون ولی از قوانین ضد آلایندگی

سازمان حفاظت از محیط زیست به دلیل تهدیدهای دادگاهی ممکن است برنامه های خود در جهت کاهش کربن دی اکسید را به تعویق بیندازد. با این حال کمپانی های بزرگی مانند آمازون، اپل، گوگل و مایکروسافت در این امر با سازمان حفاظت محیط زیست همراه شده و طرح قانونی مشترکی را برای حمایت از برنامه های این سازمان در جهت کاهش کربن دی اکسید ( که با نام برنامه انرژی پاک شناخته می شوند) به ثبت رسانده اند.

این کمپانی های سرشناس می توانند سایر شرکت ها را متقاعد کنند که حرکت به سوی انرژی های پاک برای کسب و کار و تجارتشان نه تنها مضر نیست بلکه تا حدی سودمند نیز خواهد بود.

آنها در این باره بیانه هایی صادر کرده اند که  به موجب آن کنترل  آلودگی هوا نه تنها بسیار واقع بینانه به نظر می رسد بلکه برای کسب و کار آنها نیز مفید خواهد بود و هیچ ضرری در پی نخواهد داشت. هزینه های انرژی خورشیدی و انرژی تامین شده به واسطه باد در حال کاهش هستند و انرژی تامین شده به واسطه آنها را در واقع می توان به عنوان مانعی بزرگ در برابر افزایش قیمت سوخت های فسیلی در نظر گرفت.

علاوه بر این شرکت های یاد شده اظهار داشته اند که اقدام هایی که تا کنون در زمینه تغییر به سمت استفاده از انرژی های پاک انجام داده اند چندان از برنامه های موسوم به انرژی پاک سازمان محیط زیست به دور نبوده است. لازم به ذکر است که حمایت این سازمان ها به دلیل در اختیار داشتن منابع مالی بسیار قوی و انگیزه بسیار زیاد برای تغییر به سمت انرژی های پاک می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. به علاوه این کمپانی های سرشناس می توانند سایر شرکت ها را متقاعد کنند که حرکت به سوی انرژی های پاک برای کسب و کار و تجارتشان نه تنها مضر نیست بلکه تا حدی سودمند نیز خواهد بود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا