زندان برای استفاده از تلفن همراه در حال راه رفتن

استفاده از تلفن همراه در حین راه رفتن می تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود و مختصصان نیز همواره در طی برنامه های خود برای شهر سازی در تلاش هستند تا این مشکلات را با به کارگیری راه حل های خلاقانه ای کاهش دهند. حتی برخی از دولت ها با مقرر کردن قانون های مختلفی در این زمینه سعی در کاهش استفاده از تلفن همراه در حین راه رفتن داشتند که هیچ کدام از آنها نیز موفق نبوده اند.

بر اساس این لایحه استفاده از تلفن همراه و دستگاه های مشابه در گذرگاه های عمومی 50 دلار جریمه  و 15 روز زندان در پی خواهد داشت

با این حال پاملا لمپیت (Pamela Lampitt) به عنوان یکی از نمایندگان ایالت نیوجرسی در آمریکا لایحه ای را به مجلس این ناحیه ارائه کرده است که می تواند به عنوان راه حلی برای این مشکل تلقی شود. بر اساس این لایحه استفاده از تلفن همراه و دستگاه های مشابه در گذرگاه های عمومی 50 دلار جریمه  و 15 روز زندان در پی خواهد داشت. لمپیت در این باره بیان کرده است که افراد با انجام این کار یعنی استفاده از تلفن های همراه در حین پیاده روی زندگی خود را به خطر می اندازند برای مثال ممکن است با اتوموبیل های درحال حرکت تصادف کرده و صدمه ببینند.

لمپیت در ادامه برای توجیه اظهارات خود به آمار های شورای ملی ایمنی استناد کرده است. لازم به ذکر است که بر اساس آمار های ارائه شده توسط این سازمان، استفاده از تلفن همراه در حین قدم زدن در طول 10 سال گذشته موجب به وجود آمدن 11 هزار  101 تصادف شده است که برخی از آنها نیز صدمات جدی را به همراه داشته اند. با این حال، تبدیل این لایحه به قانونی مفید ممکن است با مشکلاتی نیز روبرو باشد. از جمله این که افسران پلیس باید وقت و انرژی خود را صرف باز داشتن شمار زیادی از اشخاصی بکنند که در حال چک کردن تلفن همراه خود هستند در حالی که مطمئنا کارهای بسیار مهم تری برای انجام دادن دارند.

شاید استفاده از ابزار تبلیغات و نشان دادن خطرات و مضرات این عادت به شهروندان بسیار موثر تر و بهتر از قرار دادن انها در برابر قانون باشد. 

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا