معرفی شش سرپناه مناسب برای آوارگان

جنگ، خشکسالی، کمبود امکانات اولیه‌ی زندگی و مخصوصا جنگ از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند افراد محل زندگی خودشان را ترک کنند. در چنین موقعیتی تامین نیازهای اولیه و اساسی برای پناهجویان و افرادی که آواره شده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزایش تعداد آوارگانی که هر روز از کشورشان رانده می‌شوند، تمهیداتی برای فراهم کردن امنیت و آسایش این افراد فراهم شده یا در دست ساخت است.

پناهگاه‌هایی که برای این افراد ساخته می‌شود، باید چند ویژگی را داشته باشد: به راحتی قابل حمل باشد، آسان سرهم‌بندی شود، نسبتا ماندگار و مقاوم باشد و با همکاری تعداد کمی از افراد قابل نصب باشد؛ چون هرچه باشد این‌ سازه‌ها باید لااقل چند سال دوام بیاورند.

عموما این‌ها به اقتضای جغرافیا و محلی که قرار است بنا شوند، ساخته می‌شوند، مثلا تعدادی از این‌ها قابلیت شناور شدن هم دارند و مجهز به دستگاه‌های تصفیه‌ی آب هم هستند.

در ادامه به طور خلاصه نگاهی می‌اندازیم به شش مورد از بهترین پناهگاه‌های ساخته شده برای آوارگان …

IKEA Better Shelter

Better Shelter

Better Shelter

یکی از این پناه‌گاه‌ها Better Shelter است که توسط شرکت ایکیا (IKEA) طراحی شده. از این سازه‌ها به تعداد انبوه در سال گذشته در سوریه استفاده شد. روی بام این سازه‌ها پنل‌های خورشیدی تعبیه شده. هر سازه ظرف ۶ تا ۸ ساعت نصب می‌شود، مجهز به مبلمان ساده‌ای هست و تا سه سال عمر می‌کند؛ در صورت نیاز هم می‌توان این سازه را کاملا باز و در محل دیگری از نو بنا کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا