هزینه یکسان خودروهای برقی و فسیلی در سال 2025

یکی از اصلی ترین دلایل عدم استقبال افراد از خودرو های الکتریکی قیمت بالای آنها است. با این حال بنابر گزارش ها، همواره با رشد فناوری و ارزان تر شدن باتری های به کار رفته برای تامین برق این خودروها، قیمت آنها نیز به مراتب کاهش پیدا می کند. به این ترتیب حتی اگر قیمت سوخت نیز ارزان باشد، خودروهای الکتریکی تا اواسط سال 2020 به قدری پیشرفت خواهند کرد که با خودروهای گازوئیلی و دیزلی به رقابت می پردازند.

اگر تنها یک چهارم از خودروهای موجود در جاده ها در سال 20401 میلادی، خودروهای الکتریکی باشند، می توانند به صورت روزانه جایگزین استفاده از استفاده از 13 میلیون بشکه نفت خام شوند.

حال متخصصان به بررسی دقیق این شرایط دست زده اند و به کمک آمار و احتمالات به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند. پیش بینی ها حاکی از این است که خودروهای الکتریکی تا 25 سال دیگر یعنی سال 2040 میلادی با فروش 41 میلیون دستگاه در سال، 35 درصد از بازار فروش اتوموبیل های سبک را به خود اختصاص خواهند داد.

حتی قبل از سال 2025 میلادی نیز، قیمت های خودروهای الکتریکی کاهش خواهد یافت اما نکته جالب این است که هزینه نهایی مالکیت این خودروها باز هم به نسبت خودروهای عادی (خودروهای سوخت فسیلی) ارزان تر خواهد بود. علاوه بر این در زمینه حفاظت از محیط زیست نیز اگر تنها یک چهارم از خودروهای موجود در جاده ها در سال 20401 میلادی خودروهای الکتریکی باشند، می توانند روزانه جایگزین استفاده از استفاده از 13 میلیون بشکه نفت خام شوند.

البته این دستاورد به آسانی کسب نخواهد شد و به پیش نیازهایی نیز برای دست آمدن آن نیاز است که مهم ترین آنها شامل این مورد است که برای تحقق این امر 1900 میلیون مگاوات برق لازم خواهد بود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا