وبگاه ایرانداک رتبه دوم کشور را کسب کرد

به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پژوهشگاه در این رتبه‎بندی موفق شد در دو شاخص اندازه پایگاه ‏‎وب و شمار فایل های غنی رتبه اول کشور را کسب کند.
پایگاه وب پژوهشگاه تاکنون در چندین دوره از این رتبه ‎بندی مقام اول را در کشور به دست آورده بود. اما در دوره پیشین (ژانویه 2014) در جایگاه سوم کشور قرار داشت.
پایگاه وب ایرانداک در این رتبه بندی که در میان حدود 8 هزار موسسه پژوهشی و تحقیق و توسعه ای جهان برگزار شده، موفق به کسب رتبه 261 در جهان شده که نسبت به رتبه بندی پیشین 286 پله رشد داشته است.
داده های آخرین رتبه بندی وبومتریک در ژانویه 2016 گردآوری شده و پس از تحلیل، به تازگی، یعنی در فوریه 2016 منتشر شده است.
نظام رتبه بندی وبومتریک، علاوه بر مراکز پژوهشی، دانشگاه ها، مدارس اقتصاد، بیمارستان ها و مخزن ها (repository) را با تاکید بر تعهد به انتشارات وب محور اطلاعات و ارائه ابتکار برای دسترسی آزاد رتبه بندی می کند.
این ارزیابی را گروه پژوهشی سنجه های مجازی CSIC ، یکی از بزرگترین سازمانهای عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC) انجام می دهد.
این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیتهای پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می کند و هر سال در ماه ژانویه و ژوییه به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می کند.
وبومتریک از سال 2004 میلادی کار خود آغار کرده و بعد از آخرین تغییرها در معیارهای ارزیابی، اکنون مبتنی بر دو شاخص اصلی دسترس پذیری و فعالیت های وب محور است.
گفتنی است، از سال گذشته میلادی دست‎اندرکاران این رتبه‎بندی تصمیم گرفتند ارزیابی پایگاه‎وب مراکز پژوهشی را به جای دو بار در سال، یک بار در سال برگزار کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا