تمدید مهلت ارسال مقاله به دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهشی

دکتر محمدجواد کارگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از برگزاری موفق اولین کنفرانس بین المللی وب پژوهی توسط دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی در فروردین ماه 94 ، دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی 8 و 9 اردیبهشت 95 برگزار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی موضوع وب و بین رشته ای بودن آن، برگزاری این کنفرانس مورد حمایت بخش های مهم مرتبط به حوزه فناوری اطلاعات کشور نظیر«سازمان فناوری اطلاعات»، «مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «انجمن کامپیوتر ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، «مرکز تحقیقات مخابرات ایران»، و مراکزی چون «بنیاد ملی نخبگان» و «مرکز سیاست های علمی کشور» قرار گرفته است.
کارگر تصریح کرد: از آنجا که تاکنون مشابه این کنفرانس نه تنها در کشور بلکه در منطقه و آسیا برگزار نشده است، برپایی آن می تواند ایران را به عنوان قطب 'وب پژوهی' در آسیا معرفی کند بخصوص اینکه 'آی تریپل ای' IEEE به عنوان مهمترین سازمان و پایگاه علمی پژوهشی در زمینه برق، مخابرات وکامپیوتر در جهان، کنفرانس را حمایت کرده و مقالات پذیرفته شده آن را منتشر می کند.
وی یادآور شد: دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی، اولین کنفرانس در کشور در حوزه فضای مجازی است که مورد تایید 'آی تریپل ای' قرار گرفته و کنفرانس پس از اخذ نمایه های معتبر داخلی نظیر ISC (پایگاه استنادی جهان اسلام) و SID (پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی) مورد تایید و حمایت IEEE قرار گرفته و مقالات پذیرش شده به پایگاهIEEE Xplore جهت انتشار ارسال خواهد شد.
به گفته دبیر علمی دومین کنفرانس وب پژوهی، وب صنعتی مهم و راهبردی در دنیا محسوب می شود که کشورهای صنعتی و پیشرو سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده و می دهند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه کاربردهای مختلف به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود و وب بستر اجرای تمام این کاربردهاست بنابراین تمام کاربردهای الکترونیکی نظیر دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، سلامت الکترونیک و گردشگری الکترونیک در بستر وب اجرا می شود و در آینده نزدیک نیز بسیاری خدمات دولتی کشور در بستر وب ارائه خواهد شد، لذا پژوهش در حوزه وب نقش ممتازی خواهد داشت و خود یک 'آینده پژوهی' محسوب می شود.
کارگر درباره محورهای در نظر گرفته شده در کنفرانس نیز گفت: یکی از مهمترین ویژگی های وب که آن را از سایر زمینه های تحقیقاتی- کاربردی متمایز کرده ماهیت بین رشته ای بودن آن است که حوزه های مختلف علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات تا روان شناسی و جامعه شناسی، حقوق، مدیدیرت واقتصاد، هنر و گرافیک، ارتباطات و رسانه را درگیر می کند.
علاقمندان به شرکت در دومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به وب سایت کنفرانس به نشانی http://iranwebconf.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا