رفع تحریم ها زمینه همکاری جدی با کشورهای پیشرو درحوزه علوم شناختی رافراهم می کند

رئیس گروه پژوهش ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت:پیشرفت درحوزه علوم شناختی نیازبه همکاری جدی با کشورهای پیشرو دارد بنابراین با رفع تحریم ها امکان همکاری علمی با دنیا، خصوصا ایرانیان مقیم خارج ازکشور،امکان پذیرخواهد شد.

 مجید نیلی درباره اجرای برجام و استفاده از ظرفیت های علمی سایر کشورها افزود: پیشرفت در حوزه علوم شناختی نیاز به همکاری جدی با کشورهای پیشرو دارد.
وی بیان کرد: کشورهای مختلف، حتی چین؛ تحریم را بهانه عدم تعامل علمی با ایران قرار داده بودند و از آنجا که پیشرفت در این حوزه نیاز به همکاری جدی با کشورهای پیشرو دارد بنابراین با رفع تحریم ها امکان تهیه تجهیزات ومهمتر از آن همکاری علمی با دنیا، خصوصا ایرانیان برجسته مقیم خارج از کشور، امکان پذیر خواهد شد.
نیلی اظهارکرد: با توجه به حساسیت حوزه علوم شناختی، دردوران تحریم امکان خرید مستقیم تجهیزات غیرپزشکی وجود نداشت بسیاری از این تجهیزات ساخت امریکا بوده و با قیمت بسیار بالاتر باید تهیه می شد. 
وی دوران پساتحریم را فرصت مناسبی برای اجرای برخی پروژه های مهم دانست و گفت: همچنین هیچ گارانتی و یا سرویس خدمات پس از فروش برای این تجهیزات گران قیمت در ایران وجود نداشت و استفاده پژوهشی برخی از این تجهیزات نیازمند مجوزهای خاص شرکت سازنده است که در دوران تحریم امکان تهیه آن بسیار دشوار و در اکثر موارد غیر ممکن بود.
به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،وی یادآور شد: اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه همکاری با کشورهای پیشرو در این حوزه را فراهم می کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا