ساخت بخارپزی که قابلیت نصب روی انواع اجاق های خانگی را دارد

این سیستم که 'غلامرضا محجوب' ایده پرداز آن است، امروز در فستیوال نوآوری های صنعت لوازم خانگی در نمایشگاه بین المللی تهران ارائه شد.
'امیر شعبانی' از اعضای گروه ساخت این سیستم در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اهمیت روش پخت مواد غذایی در حفظ سلامتی، بخار پز کردن را بهترین روش دانست و گفت: موضوع نوآوری ما در اصل بخارپز کردن مواد غذایی و یا تجهیز اجاق گازهای خانگی به سیستم بخار پز است. 
وی ویژگی های استفاده از این بخارپز را استفاده آسان، مقرون به صرفه بودن، پخت مطلوب، در دسترس بودن، کارایی بیشتر نسبت به بخارپزهای قبلی، اشغال فضای کمتر، ایمنی و کارایی بالا عنوان کرد و یاد آور شد: این محصول تاییدیه های اختراع را اعم از گواهی ثبت اختراع و گواهی نامه توانمندی فناورانه کسب کرده است.
شعبانی ادامه داد: طراحی این اجاق گاز به دو بخش تقسیم می شود که شامل تغییر ساختار اجاق گاز برای مطابقت با این محضول و طراحی ظروف مختص انجام این کار است. برای خارج شدن گاز و بخار نیز سیستم تهویه در نظر گرفته شده است. 
سیستم بخارپز قابل نصب روی انواع اجاق گاز در فستیوال نوآوری های صنعت لوازم خانگی بازار دارایی فکری به عنوان یکی از هفت ایده نوآورانه برای جذب سرمایه گذار معرفی شد.
طراحی و ساخت این بخارپز و همچنین تلفیق چنین محصولی با اجاق گاز برای اولین بار انجام گرفته است. ظروف بخارپز در اندازه ها و شکل های متفاوتی بسته به نوع مواد غذایی مورد استفاده (مرغ، ماهی، سبزیجات و …) طراحی شده اند و پوشش سطح این ظروف از نوع لعاب است که از نظر کیفیت و همچنین استانداردهای بهداشتی مورد تایید می باشد. شکل ظروف به گونه ای طراحی شده است که قسمت زیرین آن دارای برجستگی هایی جهت تجمع آب و روغن است و این قسمت حجم معینی برای ریختن آب دارد. بالاتر از این قسمت، برجستگی جهت قرار گیری سینی مخصوص مواد غذایی طراحی شده است. 
به گزارش ایرنا، پایه نگهدارنده این ظروف اختصاصا جهت قرار گرفتن سینی ها طراحی شده است،

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا