این روبات پیشرفته به عمق چمدانها نفوذ می کند

این روزها روباتها به تمام زوایای زندگی انسانه راه یافته اند. آنها ضریب امنیتی زندگی در محیط های مختلف و از جمله مناطق شلوغ و مستعد حملات تروریستی را افزایش داده اند. اما فرودگاهها همواره یکی از محیطهای شلوغی به شمار می آیند که احتمال بروز هرگونه حمله خرابکارانه در آنها وجود دارد.

اکنون دانشمندان انستیتو فناوریهای راداری و فیزیک فرکانس بالای فرانهوفر آلمان سامانه حسگری جدیدی ساخته اند که به راحتی می توان آن را بر روی هر روباتی مستقر کرد تا با استفاده از آن بتوان درون چمدان و محموله های باری مسافران را مشاهده کرد. بدین ترتیب شانس وقوع حملات خرابکارانه در محیطهای شلوغ و پر ترددی نظیر فرودگاهها به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند.

دانشمندان از فناوری جدیدی رونمایی کرده اند که می توان آن را بر روی هر سیستم روباتیکی سوار کرد تا با خلق یک روبات پیشرفته از محتویات درون چمدانها مطلع شد.

مهمترین ویژگی این فناوری نوین در آن است که دیگر نیازی به لمس بارها نخواهد بود.

این سیستم حسگری شامل دوربین دیجیتالی با وضوح بالا، اسکنر امواج میلیمتری و یک سیستم کنترل کننده سه بعدی محیط است که در مجموع یکی از پیشرفته ترین سامانه های تشخیص محتویات فضاهای بسته نظیر چمدانها را تشکیل می دهد.

کنترل کننده ها می توانند روبات مجهز به این سامانه را از راه دور کنترل کرده و حتی از طریق حسگرهای سه بعدی آن، گزارش کامل و همراه با جزئیات مورد نیاز از صحنه جرم را تهیه کنند. اطلاعاتی که از این طریق گردآوری می شود از طریق رایانه کوچکی که در روبات تعبیه شده به کنترل کننده ها ارسال می شود.

پیش بینی می شود پس از انجام آزمایشهای اصلی در دو سال پیش رو، مدل نهایی این فناوری در سال 2019 آماده به کارگیری در محیط هایی نظیر فرودگاهها شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا